מצעד הדגלים אושר; הרמטכ"ל למפקדי היחידות: היערכו ללחימה בעזה

שר הבט"פ הנכנס, עמר בר לב, אישר את קיומו של המצעד במתווה שאושר, העובר דרך רחבת שער שכם ומקיף את העיר העתיקה. במקביל, צה"ל מתגבר כוחות ביו"ש ובגבול עזה מחשש להתפרעויות אלימות

זמן צפייה: 02:48

השר לביטחון הפנים הנכנס, עמר בר לב, אישר הערב (שני) באופן סופי את קיומו של מצעד הדגלים בירושלים מחר, שיעבור דרך רחבת שער שכם ויקיף את העיר העתיקה. ברקע האישור, קיים חשש מפני גילויי אלימות בתוך ירושלים במהלך הצעידה.

ברקע האישור, הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר היום לראשי היחידות המבצעיות בצה"ל להיערך לחידוש הלחימה בעזה כבר מחר. צה"ל פרס היום סוללות כיפות ברזל בדרום ושר הבטחון בני גנץ אישר מטרות לתקיפה ברצועת עזה. עם זאת, מדגישים גורמי ביטחון כי מדובר בתרחיש הפחות סביר למחר.

מחשש להתפשטות האלימות, צה"ל תגבר את כוחותיו ביהודה ושומרון, וגם בגבול עזה. כוכבי עדכן היום את ראש הממשלה הנכנס, נפתלי בנט, על המצב בדרום וזה אמר לו כי ביום ראשון תתכנס הממשלה בראשותו בכדי להאריך את כהונותו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו בישיבת סיעות האופוזיציה: "נפיל את ממשלת ההונאה מהר"

לאחר חצי שעה בלבד: הסתיימה פגישת החפיפה של בנט-נתניהו

התמונה עם הנשיא וחילופי השרים: היום הראשון של הממשלה החדשה

מצעד הדגלים בירושלים, ב-2014
מצעד הדגלים בירושלים, ב-2014 | צילום: רויטרס

כזכור, מוקדם יותר היום ארגון הטרור חמאס שיגר מסר מאיים לכיון ישראל לקראת מצעד הדגלים שיתקיים מחר בירושלים. לדברי דובר הארגון, "צעדת הדגלים היא בבחינת נפץ שיגרום לפיצוץ מערכה חדשה לשמירה על ירושלים ועל מסגד אל-אקצא". עוד הוסיף כי הוא קורא לכל אזרחי ישראל הערבים ותושבי מזרח ירושלים, להתייצב בכל האמצעים והכלים נגד המתנחלים שיצעדו".

נוסף לחמאס, פלגי ההתנגדות הפלסטינים הוציאו גם הם הודעה מאיימת לכיון ישראל ובה נכתב בין היתר כי "על ישראל לשאת בהשלכות של קיום מצעד הדגלים והמשך התוקפנות על מזרח-ירושלים ועל מסגד אל-אקצא. ההתנגדות הציבה במהלך מבצע שומר החומות משוואה יציבה האומרת כי כל פגיעה במסגד אל-אקצא ובמזרח-ירושלים לא תעבור בשתיקה וההתנגדות מוכנה להגיב במעשים ולא במילים".