ישראל במו"מ מתקדם עם חברת פייזר על קבלת החיסון לקורונה

לאחר שחברת התרופות הודיעה כי החיסון שפיתחה נגד המגפה יעיל בכ-90% מהמקרים, כעת נודע על מגעים בינה לבין ישראל. רה"מ: יום חשוב, בעוד חודשים יהיו חיסונים זמינים לעולם - הסוף נראה בעין

זמן צפייה: 08:36

שעות לאחר שענקית התרופות "פייזר" הודיעה כי החיסון נגד קורונה שפיתחה יעיל ב-90%, כעת (שני) נודע כי ישראל נמצאת במשא ומתן מקדם עם חברת התרופות על מנת לקבל את החיסון כמה שיותר מהר. ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על הבשורה המשמחת של "פייזר", ומסר: "היום זהו יום מאוד חשוב במאבק העולמי בקורונה. פייזר הודיעה על יעילות של 90% בחיסון - ולהערכתי גם כמה חברות אחרות מתקדמות ליעד זה. גם אנחנו מתקדמים בחיסון שלנו, זה עוד ייקח זמן".

"דבר אחד ברור", הוסיף ראש הממשלה, שבהזדמנות זו קרא להמשיך לשמור על ההנחיות, "לא רחוק היום, זה לא עוד שנים - זה עוד חודשים, שיהיו חיסונים שהם יהיו זמינים לאוכלוסיית העולם. היעד שלי כרגע הוא לעשות דבר אחד - להביא חיסונים לאזרחי ישראל, ואנחנו נעשה את זה. זה אומר שהסוף נראה בעין. אמרתי לפני ימים אחדים שאני רואה את האור בקצה המנהרה, אני חושב שהקטר כבר יוצא מהמנהרה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"יש לגברת הפרעה": העדויות מחקירת העובדות במעון רה"מ – נחשפות

אלפים בהלוויית רב בי-ם: המשטרה התעמתה עם המשתתפים • תיעוד

נתניהו: ללא שיפור במדדים – לא ניכנס לשלב הבא של ההקלות

המרוץ לחיסון בבית החולים הדסה
המרוץ לחיסון בבית החולים הדסה | צילום: דוברות הדסה

מי שעוד בירך על פריצת הדרך בחיסון של "פייזר" הוא שר האוצר ישראל כ"ץ, שסיפר בתגובה: "נפגשתי כעת עם שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ׳ן, וביקשתי את עזרתו באספקת החיסון לישראל במקביל לאספקתו לארה"ב, במסגרת ההסכם שנחתם בין הממשל האמריקני לחברה לאספקה מיידית של 600 מיליון מנות".

מוקדם יותר היום, היה זה נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן שאמר על הודעת החברה כי מדובר ב"חדשות נהדרות", אולם הבהיר: "יעברו חודשים רבים עד שהחיסון ייצא לתפוצה רחבה בארצות הברית". לדבריו, "החדשות לא משנות את המציאות המיידית שבה מסכות, ריחוק חברתי ושאר צעדים בריאותיים יישארו הכרחיים גם בשנת 2021".

ברוס אילוורד, היועץ הבכיר של ארגון הבריאות העולמי, הביע תקווה באשר לפריצת הדרך של "פייזר", ואמר: "תוצאות הביניים מהניסוי הן מאוד חיוביות. עם זאת, עדיין ישנה עבודה שצריכה להיעשות".

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר | צילום: רויטרס

התוצאות שהשיגו בפייזר היו הרבה מעבר למה שציפו, וגם מעבר לרף המינימאלי שדרש ה-FDA לאישור החיסון, שעומד על 50% יעילות. הצפי הוא כי החיסון יהיה מוכן לייצור המוני עד תחילת החודש הבא, בכפוף לאישורים רגולטוריים.

על פי הודעת החברה, עד כה לא נצפו תופעות לוואי שליליות משמעותיות לנסיינים שקיבלו את החיסון. עם זאת, פייזר תמתין עד לסופו של הניסוי כדי לוודא שהחיסון שפיתחה אכן יעיל וגם בטוח. יש לציין כי מדובר בחברה הראשונה בעולם שמכריזה על הצלחה בניסוי למציאת החיסון נגד הנגיף.