ביה"ח דוחה הטענות על הטיפול באושר דרעי: "קיבלה כל מה שנדרש"

מנהל המרכז הרפואי זיו הפרופ' זרקא הגיב לראשונה להאשמות, לפיהן אושר, שמתה מתגובה אלרגית חריפה, נאלצה לחכות זמן רב עד שקיבלה טיפול הולם. "נבדקה ע"י רופא 7 דקות אחרי שהגיעה למיון"

זמן צפייה: 02:34

"אושר דרעי נכנסה למיון שלנו ב-22:59 - ונבדקה על ידי רופא בשעה 23:06. אני מחזק את הצוות שלי ואני גאה בו" - כך אמר הערב (שני) מנהל בית החולים זיו שבצפת, הפרופסור סלמאן זרקא, בהתייחסות ראשונה לטענות שהופנו כלפי בית החולים באשר ליחס הצוות הרפואי בטיפולה של דרעי.

כזכור, בשבוע שעבר, דרעי בת ה-23 מתה לאחר שפיתחה אלרגיה חריפה לקינוח חלבי שאכלה במסעדה. תחילה, הצליחה הצעירה לפנות את עצמה לבית החולים, אלא ששם קרסה ומתה - מה שגרם לבני משפחה לטעון כי בתם נאלצה לחכות זמן ממשוך עד שקיבלה טיפול רפואי הולם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישראל חתמה עם פייזר על הסכם לרכישת מיליוני חיסונים ל-2022

בתום מבצע משטרתי: 40 חשודים בסחר בנשק ואמל"ח נעצרו • תיעוד

נתניהו לבג"ץ על הנבצרות: "ניסיון לעקור את רעיון ריבונות העם"

אושר דרעי, בת 23 שמתה מתגובה אלרגית לאחר שאכלה במסעדה
אושר דרעי, בת 23 שמתה מתגובה אלרגית לאחר שאכלה במסעדה | צילום: באדיבות המשפחה

במשפחת דרעי טענים כי בבית החולים טעו כשהכניסו את אושר לחדר המיון במקום לטיפול מיידי בחדר ההלם שבו מכשור מציל חיים. מה גם, שחברתה אלה שושן ששהתה עימה כל הערב, טענה כי אושר רק צעקה "תעזרו לי". "היא מסתכלת עליי ואומרת לי, 'תעזרי לי, תעזרי לי' וצועקת עליי, 'תעזרי לי'", תיאר שושן.

"היא הייתה בהמתנה לפחות עשר דקות עד שפנו אליה", הוסיף אביה אבי. "היא צעקה עליהם, 'אני לא נושמת!', נכנסה לאיזו מיטה, 'תעזרו לי!', ואיך אפשר לא לשים לב אחרי שהיא צעקה ובאה? אם היו אולי מתייחסים אליה קצת יותר מוקדם, דופקים לה את המזרק - היא הייתה חיה לנו היום".

מנהל בית החולים זיו שבצפת, הפרופסור סלמאן זרקא
מנהל בית החולים זיו שבצפת, הפרופסור סלמאן זרקא | צילום: חדשות 13

כעת, זרקא דוחה את הטענות ומפרט שלב אחרי שלב את הטיפול בדרעי. "תוך 6-5 דקות מהכניסה שלה לחדר המיון, היא קרסה לגמרי", סיפר. "לא היה שום ציוד שהיא נזקקה לו שלא היה זמין לנו בעמדה. היא טופלה בעמדה המרכזית של חדר המיון של המרכז הרפואי, וכל מה שהיה נחוץ - ניתן לה".

בעקבות המקרה המצער משרד הבריאות מינה ועדת חקירה לבחינת האירוע. עם זאת, על פי התחקיר הראשוני שנערך בבית החולים, הצוות פעל כשורה - כך לטענת הפרופסור. "הצוות שלי כאוב ועצוב ומשתתף בצער של המשפחה", הוסיף. "הצוות מרגיש רע עם התוצאה הקשה - למרות שעשה את הדברים הנדרשים".