נחתם הסכם עם פייזר ומודרנה לרכישת מיליוני חיסונים ל-2022

כפי שפורסם בחדשות 13, רה"מ ושר הבריאות הודיע על חתימת הסכם נוסף עם חברות התרופות לייבוא מנות חיסון נגד התפשטות מוטציות הקורונה. כחלק מההסכם תהיה אופציית רכישה של עוד מיליוני מנות

זמן צפייה: 01:55

כפי שפורסם בחדשות 13, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הודיעו היום (שני) כי ישראל חתמה על הסכם נוסף עם ענקית התרופות פייזר לרכישת מיליוני חיסונים נגד קורונה בשנת 2022, על מנת להתמודד עם מוטציות הנגיף. נוסף על כך, כחלק מהסכם זה קיימת אופציית רכישה של עוד מיליוני מנות חיסון. במקביל, נחתם הסכם לרכישת חיסונים גם עם חברת מודרנה, שתי החברות יספקו לישראל 18 מיליון מנות חיסון.

נתניהו מסר כי "אם לא יהיו הפתעות בדמות וריאנט קורונה שהחיסונים לא מתגברים עליו, אז חתמנו על רכש של מיליוני חיסונים נוספים עם פייזר, אני מקווה שבקרוב מאוד גם עם מודרנה. פירוש הדבר שבקרוב מאוד יהיו לנו די והותר חיסונים, גם למבוגרים וגם לילדים. ישראל שוב תוביל את העולם במאבק נגד הקורונה. לא יהיו יותר סגרים - יצאנו מזה".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מכחול לבן נמסר בתגובה: "כפי שאמרנו כל הזמן - יש כסף לקניית חיסונים, לא צריך להגדיל את הגירעון על גבם של אזרחי ישראל. שוב הוכח שאי מינוי שר משפטים נובע אך ורק משיקולים אישיים משפטיים של ראש הממשלה תוך פגיעה אנושה בתפקוד הממשלה ובמערכות שלטון החוק".

מטעמו של אדלשטיין נמסר: "אני שמח שלמרות הקשיים הפוליטיים המיותרים, הגענו להסכם עם פייזר. ישראל יוצאת מהקורונה בזכות החיסונים, ישראל תמשיך להוביל את המאבק בקורונה גם בהמשך. אני מודה לאזרחי ישראל על ההיענות המרשימה למבצע החיסונים, וקורא לאלה שטרם התחסנו לעשות זאת בהקדם".

מוקדם יותר היום פורסם בחדשות 13 כי נתניהו אדלשטיין נמצאים על סף סיכום עם חברת התרופות פייזר לרכישת תשעה מיליון מנות חיסון. שר הבריאות וראש הממשלה החליטו ככל הנראה לרכוש את החיסונים מעודפי התקציב, כך שלא יהיה צורך באישור הממשלה ושר הביטחון בני גנץ לא יוכל לטרפד אותו.