בתום מבצע משטרתי: 40 חשודים בסחר בנשק ואמל"ח נעצרו • תיעוד

המאבק באלימות בחברה הערבית: לאחר חקירה סמויה שארכה חודשים, המשטרה פשטה על בתים רבים במשולש, והחרימה בין היתר רובים, אקדחים, רימונים ותחמושת רבה. המפכ"ל: "לא נשלים עם האלימות הקשה"

זמן צפייה: 02:51

40 חשודים מהחברה הערבית נעצרו היום (שני) על ידי כוחות משטרה גדולים, בהן בלשים, לוחומי מג"ב וכלבנים, לאחר שגובשה נגדם תשתית ראייתית בגין סחר בנשק ושימוש באמצעי לחימה, ביניהם רובי סער, אקדחים, רימונים ותחמושת. כלל העצורים נלקחו לחקירה ובהמשך היום יובאו לבית משפט השלום בראשון לציון.

כוחות המשטרה פשטו על בתיהם של החשודים בתום חקירה סמויה, שכונתה "רשימה שחורה", ונמשכה מספר חודשים ביחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב שרון, שעניינה סחר באמצעי לחימה בערי המשולש ובחברה הערבית.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עבאס יציב דרישות לקידום חוק הבחירה הישירה: "אין תמיכה בחינם"

אלוביץ' לישועה: תמנע פרסום תמונות יאיר נתניהו מתנשק עם חברתו

22 חודשי מאסר לגננת שהתעללה בפעוטות ברמת גן

תחמושת שנתפסה על ידי המשטרה בחברה הערבית
תחמושת שנתפסה על ידי המשטרה בחברה הערבית | צילום: דוברות המשטרה

בתגובה למעצרים, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר כי "האתגר המרכזי היה ונשאר – הפשיעה בחברה הערבית: עבירות הרצח, האלימות, האמל"ח והסד"ח. לשם כך מקדישה מ"י את מירב המשאבים, האמצעים והיכולות מתוך הבנה שהצלחה ממוקדת במישור הזה, תביא לירידה משמעותית במפת הפשיעהמבצעים ופעילויות שמתבצעות ברגעים אלה ממש, יבשילו לכדי מכות קשות מאוד על כנופיות וארגוני הפשיעה בחברה הערבית ואין לי ספק שנראה זאת בקרוב".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, אמר בתגובה: "המבצע הזה הוא חלק ממאמץ ארצי של משטרת ישראל במאבק באלימות בחברה הערבית, והוא יימשך מהעבריין ברחוב ועד ארגוני הפשיעה, כבר ניתן לראות את ההשפעה של המבצעים האלה על השטח, תפיסת כלי הנשק משפיעה בהכרח על כמות האירועים. בשבוע האחרון היינו עדים לאלימות קשה שמופנית כלפי השוטרים המבצעים את תפקידם - לא נקבל ולא נשלים עם התמונות הקשות. אירועים אלו יטופלו ביד קשה ובנחישות. אני מצפה מכל אדם שומר חוק לגנות את אותם פורעי חוק, להוקיע ולסייע בידינו לעקור את התופעות הפסולות והמסוכנות הללו"

נשק בחברה הערבית
נשק בחברה הערבית | צילום: דוברות המשטרה

מפקד המחוז, ניצב משה ברקת, אמר: "מחוז מרכז מוביל מאמץ משמעותי בשבועות האחרונים בערי המשולש, בלוד וברמלה, באמצעות כל יחידות המחוז. המבצע הזה הבוקר הוא חלק מהתפיסה הזאת, שמנו פה את היד על מחוללי הסחר בכלי נשק, שהם מחוללי המוות בחרה הערבית".

מפקד מרחב שרון, תנ"צ חיים שמואלי אמר: "מדובר בפעילות איכותית של שוטרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב שרון, שבנחישות וביצירתיות אפשרו לממש את השלב הנוכחי של מעצר החשודים שמתבצע היום. מדובר במהלך משמעותי נוסף במסגרת המאבק הנחוש של משטרת ישראל בתופעת האלימות, הסחר והשימוש באמצעי לחימה בחברה הערבית בערי המשולש".

פשיטה משטרתית בערי המשולש
פשיטה משטרתית בערי המשולש | צילום: דוברות המשטרה