"עלול להיהפך לבית קברות": זעקת בית האבות ששניים מדייריו מתו

צוות העובדים ב"מגדל נופים", ששניים מתושביו מתו מנגיף הקורונה, דורשים סיוע ממשרד הבריאות, לאחר ששתי קשישות נוספות שחלו נותרו במקום. "אף אחד לא רוצה לבוא ולקחת אותן"

זמן צפייה: 02:32

מגפת הקורונה: בית האבות "מגדל נופים" שבירושלים נמצא בימים אלה כולו בבידוד. זאת, לאחר ששניים מדייריו מתו לאחר שנדבקו בנגיף קורונה. "אם לא יבואו לפה דחוף, זה ייהפך לבית קברות", אמר בכאב אחד העובדים במקום.

בשבוע שעבר דווח בחדשות 13 על עובדת סוציאלית שעבדה במקום, וממנה החלה שרשרת ההדבקה. שמונה דיירים ואנשי צוות נדבקו, ואתמול נודע שארבעה דיירים נוספים נדבקו במחלקה הסיעודית, שתיים מהן עדיין לא פונו. עדנה, מטפלת במקום, סיפרה: "משעה שתיים בצהריים אתמול הן במיטות, אף אחד לא רוצה לבוא ולקחת אותן. אנחנו מטפלים בהן. ככה, כמו שאנחנו. אין אישור ממשרד הבריאות לבוא ולקחת".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הממשלה לא אימצה תקנות – שאפשרו את פתיחת משפט נתניהו בווידיאו

ריבלין נגד אדלשטיין: "יש לציית לצווי בית המשפט"

היועמ"ש נגד אדלשטיין: עליו לקיים מיד את פסיקת בג"ץ

יובל מושקוביץ, אמו אובחנה חולה קורונה
יובל מושקוביץ, אמו אובחנה חולה קורונה | צילום: חדשות 13

יובל מושקוביץ, שאמו אובחנה חולה: "אימא שלי נמצאת עדיין בבית האבות. היא בודדה באחד מהחדרים והצוות שם עושה כמיטב יכולתו בשביל לעזור ולטפל". עוד הוסיף ואמר: "לא רק שכוח אדם חדש לא נכנס ולא נכנס מיגון הולם, כמו שצריך, גם לא נכנס שום ייעוץ ושום הכוונה ושום בר-סמכא שיכול לקחת ולהדריך את העובדים איך לעבוד", הוסיף מושקוביץ.

למרות ההדבקה, מאז השבוע שעבר הדיירים והצוות לא נבדקו בבדיקות מקיפות לגילוי הנגיף. כרגע הם מרגישים שהם פשוט מופקרים לגורלם. העובדות והמטפלות במקום סיפרו לחדשות 13: "בטח שאנחנו בסכנת הדבקה - אנחנו כולם בסכנה, לא משנה הגיל - כולנו".

בית האבות הוא דוגמה לאופן שבו מטופל מוקד הדבקה מתפרץ וממוקד. אין מספיק ציוד, אנשי צוות שמבודדים או חולים לא מוחלפים. החשש הגדול של הדיירים הוא שעד שמישהו יתעורר, כבר יהיה מאוחר מדי. "בזמן של מצוקה כולם מתחבאים בחורים שלהם, פוחדים לא להידבק או משהו, אני לא יודע. אולי הם פוחדים, הם בני אדם, אבל איפה כל הגיבורים?", קרא עובד המקום.