"אווירה רגועה": הקשישים מהדיור המוגן בי-ם מספרים על הבידוד

בימים כתיקונם 170 הדיירות והדיירים ב"מגדל נופים" שבירושלים פעילים ועצמאיים. כעת, לאחר שרשרת ההידבקויות בקרב הצוות - אין יוצא ואין בא. "המצב עכשיו - בניגוד לחיים הרגילים שלנו"

זמן צפייה: 03:55

מגפת הקורונה: זהו התרחיש שממנו חששו במשרד הבריאות, בית האבות "מגדל נופים" בירושלים בבידוד, מחשש להדבקה בנגיף קורונה. חוץ מעובדים חיוניים ממוגנים היטב, אין יוצא ואין בא. ישראל מור, עובד במקום, סיפר: "הבניין מוגן כמה שאפשר. הוא סטרילי לעובדים, רק שני טבחים ועוזרת בפנים".

בימים כתיקונם, 170 הדיירים והדיירות במקום הם עצמאיים ופעילים. אבל לפני כמה ימים נדבקה אחת העובדות הסוציאליות בנגיף ומאז החלה שרשרת הידבקות. שני אנשי צוות, שתי מטפלות ורופא נדבקו והדיור המוגן כולו נסגר. סונייה כהן, דיירת במקום, סיפרה: "רק טיפשים לא מודאגים כלל, אך האווירה די רגועה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ערוץ הבידוד: יומן וידאו עם הישראלים המבודדים ברחבי העולם

מ-AirBNB ל"אייר בידוד": השכרת הדירות לישראלים בהסגר

הטיחו לרצפה ואזקו: שוטרים עצרו בכוח אדם שהפר בידוד • תיעוד

צביקה לוי, יו"ר מועצת הדיירים שנמצא גם הוא בבידוד, סיפר מבעד לחלון: "בניגוד לחיים הרגילים שלנו שלא מפסיקים להיות פעילים, עכשיו דממה מוחלטת. אנחנו מנסים, מרימים טלפונים אחד לשני. המצב של כולם בסדר גמור אם כי שוב, אנחנו חבורה של אנשים זקנים, חלקם חולים וכל מיני כאלה ואני מתאר לעצמי שהצרות הרגילות גם יימשכו".

כ-30,000 קשישים וקשישות נמצאים בבתי אבות ובדיור מוגן בישראל. המחסור החמור בציוד ובכוח אדם במערכת הבריאות מורגש היטב גם כאן. רוני עוזרי, יו"ר א.א.בא איגוד בתי האבות והדיור המוגן, אמר: "מסכה אחת לא קיבלנו, ולא חלוק. אני מצפה מהממשלה שתספק לבתי האבות ולדיור המוגן את כל הציוד המתכלה הנדרש כדי לשמור על שלומם וטובתם של הדיירים".