עקב תקלות באתר "רמזור": ניתן יהיה להשתמש בתו הירוק הקודם

החל מהבוקר מיליוני ישראלים שקיבלו את המנה השלישית יידרשו לחדש את אישור החיסון או ההחלמה שלהם. במקביל, ישראלים רבים מדווחים על קריסת האתר להנפקת התו החדש שנמצא כעת "בעבודות תחזוקה"

זמן צפייה: 01:03

הבוקר (ראשון) נכנס התו הירוק החדש לתוקף, ומיליוני ישראלים, גם כאלה שמחזיקים היום אישור על חיסון או החלמה, יצטרכו להנפיק את האישור החדש. לצד זאת, ישראלים רבים שניסו להנפיק את התו החדש באתר משרד הבריאות בחוו תקלות ושיבושים, ובעקבות כך משרד הבריאות הודיע כי בימים הקורבים ניתן יהיה להציג את התו הירוק הקדום.

הזכאים לתו הם מחוסנים במנה השלישית וחלף שבוע מקבלתה, וגם מקבלי המנה השנייה שטרם חלפה חצי שנה מקבלתה. בנוסף, גם מחלימים זכאים לתו החדש וילדים מתחת לגיל 12. אלו שאינם זכאים לתו יידרשו לבצע בדיקות PCR על חשבונם, שתהיה תקפה ל-72 שעות מהדגימה, או בדיקה מהירה שתהיה תקפה ל-24 שעות. בני 3 ומטה לא נדרשים לתו.

צילום מסך מאתר משרד הבריאות
צילום מסך מאתר משרד הבריאות

יש מספר דרכים להנפיק את התו החדש - באמצעות אפליקציית "רמזור", או דרך אתר משרד הבריאות (ללינק יש ללחוץ כאן). כמו כן, ניתן להתקשר למוקד "קול הבריאות", שמספרו 5400, או באמצעות עמדות שירות עצמי בסניפי סופר-פארם בהם ניתן להנפיק "תו ירוק".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-213100840' autoplay='0' credit='' desc='מנכ"ל משרד הבריאות פרופ′ נחמן אש מתייחס לאפשרות של שיבושים בתהליך הנפקת התו הירוק החדש' poster='' kid='1_24iv754a' duration='29']

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט על תקיפת השוטרים: "האלימות הגיעה לנקודה בלתי נסבלת"

סופו של הגל הרביעי? הירידה בתחלואה נמשכת – 587 חולים קשה

ממחר – שביתה במעונות היום: "המטפלות קורסות תחת העומס"

בדיקת קורונה בישראל
בדיקת קורונה בישראל | צילום: דוברות מד''א

כעת, המחלוקת הגדולה בקבינט הקורונה היא סביב הסריקה של הברקוד בתו הירוק. הפעולה הזו, שהיא לכאורה פשוטה, מטילה בעצם על בעלי העסקים את אחריות השיטור והאכיפה של הנחיות הממשלה בפועל. לחלקם אין כוח אדם וגם לא אמצעים טכנולוגיים מתקדמים כדי לסרוק את הברקוד.

אחת השאלות שיכריעו עליה היום בקבינט הקורונה היא אם הממשלה תפקח באמצעות בעלי העסקים שיהיו אחראיים על כך שהציבור מצטייד בתווים עדכניים. גורמי הרפואה במשרד הבריאות סבורים שיש חשיבות גדולה מאוד לחובת הסריקה של התו, שכן זה בעצם האמצעי היחיד לוודא שהברקוד המוצג הוא ברקוד בתוקף, ולא העתקה, הדפסה או ניסיון זיוף.