בנט על תקיפת השוטרים: "האלימות הגיעה לנקודה בלתי נסבלת"

רה"מ גינה את האירוע האלים בכפר קאסם וגיבה את כוחות הביטחון: "נילחם בתופעה בכל הכוח". במשטרה טוענים "כל החשודים מוכרים – נלכוד אותם", ודוחפים להכנסת כוחות שב"כ ליישובים הערביים

זמן צפייה: 05:33

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לתקיפה האלימה של השוטרים היום (שבת) בכפר קאסם, ואמר כי הוא עומד לצד השוטרים. "האלימות בחברה הערבית הגיעה לנקודה בלתי נסבלת, נילחם בה בכל הכח", אמר בנט, "אני מצפה מהחברה הערבית, שמבקשת מהמדינה להתערב, לתת לשוטרים את כל התמיכה והגב. נגיע לתוקפים ונמצה עמם את הדין".

מוקדם יותר נעצרו שני חשודים בהתפרעות ותקיפת השוטרים, לאחר שבמהלך מעצר חשוד, התפתח עימות במהלכו תקפו עשרות מעורבים את אנשי המשטרה. על פי חקירה ראשונית, מדובר במתנדבים שהיו במקום כדי להגן מפני פשיעה. שני שוטרים ומתנדב נפצעו וקיבלו טיפול רפואי במקום. המשטרה פתחה בחקירה וצפויים מעצרים נוספים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כמעט שנתיים של מגפה: מספר המתים מקורונה בעולם עלה ל-5 מיליון

ליטל יעל מלניק היא הנערה שגופתה נמצאה בקריית מוצקין

טורקיה: גבר שיכור שדווח כנעדר הצטרף לחיפושים – ומצא את עצמו

במשטרה משמיעים ביקורת כלפי מנהיגי הציבור הערבי, לאחר שרק ראש עיריית כפר קאסם גינה את התקיפה, והאירוע הזה רק מחזק את הדחיפה של המשטרה בשבועיים האחרונים להכניס את השב"כ ליישובים הערבים ולסייע במאבק בפשיעה.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיב גם הוא לאירוע וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני גאה בשוטרים שלא נרתעו בפני מיליציה מקומית בכפר קאסם, פעלו בדיוק כמצופה משוטר בישראל ולא הבליגו בפניה. מדינת ישראל היא הריבון והמשטרה היא שליחתו ותפקידה לשמור על שלום הציבור. הדין ימוצה עם החשודים שנעצרו ועם כל אדם שחושב שהוא יכול להרים יד על לובשי מדים".

מאוחר יותר הגיב גם יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס: "הבעתי גינוי חד משמעי בפני מפכ״ל המשטרה ניצב קובי שבתאי, איחלתי החלמה מהירה לשוטרים, והדגשתי את החובה לשמור על שלטון החוק ושיתוף הפעולה עם המשטרה. הבעתי את רצוני שנעבוד ביחד כדי לשפר את האימון וממשק העבודה ושיתוף הפעולה בין המשטרה והאזרחים הערבים, כדי שנוכל לנצח את הפשיעה והאלימות הגואה בחברה הערבית".

מטעם עיריית כפר קאסם נמסר: "העירייה מגנה ומוקיעה את התקיפה על אנשי המשטרה. אנשי כפר קאסם היקרים, מה שקרה בהתקפה הבלתי מקובלת על אנשי הסיור במשטרה בזמן שעשו את עבודתם, הוא מעשה בלתי מתקבל על הדעת. עיריית כפר קאסם מגנה בתוקף ומוקיעה כל סוג של אלימות או תוקפנות כלפי המשטרה ואנשי הצוות שלה. המשטרה מייצגת את החוק, וכל תקיפה עליהם נדחית ובלתי מתקבלת ואינה מייצגת את המוסר שלנו ואת תורת הדת הסובלנית שלנו".

"עיריית כפר קאסם מעריכה את תפקידה של משטרת כפר קאסם בשמירה על יציבותה וביטחונה של העיר, הפועלת מסביב לשעון, שם מתקיים שיתוף פעולה למופת בין הנהלת העירייה לבין מפקדי משטרת כפר קאסם ברמות הגבוהות ביותר.עיריית כפר קאסם פוסלת כל ניסיון לערב את השמירה בעימות עם המשטרה. שרבוב השמירה באלימות שאירעה אינה מקובלת בהחלט, שכן הנהלת השמירה וכל מתנדביה מגנים את התקיפה על השוטרים".