סופו של הגל הרביעי? הירידה בתחלואה נמשכת – 587 חולים קשה

משרד הבריאות עדכן כי לאחר שבוצעו אתמול כ-120 אלף בדיקות, מתוכן 3.4% היו חיוביות, מספר החולים הפעילים עומד על כ-44 אלף. פרופ' אש: "אם תהיה עלייה מחודשת - נצטרך להמליץ על הגבלות"

זמן צפייה: 05:31

משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) את נתוני התחלואה בנגיף הקורונה, מהם עולה כי 3,585 מאומתים חדשים אותרו אתמול, המהווים כ-3.18% מתוך יותר מ-110 אלף בדיקות שנערכו. מספר החולים קשה ירד ל-587, מתוכם 261 במצב קריטי ו-207 מונשמים. מניין המתים בישראל כתוצאה מסיבוכי המחלה מאז פרוץ המגפה עומד על 7,766 נפטרים.

בשעה שבעולם סופרים 5 מיליון מתים מקורונה, בישראל מתחילים לראות עוד גל מתפוגג. למרות ארוחות החגים ופתיחת שנת הלימודים, ולמרות שכמעט לא היו הגבלות, הנתונים של הימים האחרונים מצביעים שהגל הרביעי בדעיכה. בימים האחרונים חלה עלייה בכמות המתחסנים במנת ה"בוסטר", ומספר האנשים שקיבלו את החיסון השלישי מתקרב ל-3.5 מיליון בני אדם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כמעט שנתיים של מגפה: מספר המתים מקורונה בעולם עלה ל-5 מיליון

ליטל יעל מלניק היא הנערה שגופתה נמצאה בקריית מוצקין

טורקיה: גבר שיכור שדווח כנעדר הצטרף לחיפושים – ומצא את עצמו

מחר יכנס התו הירוק החדש לתוקף, ומיליוני ישראלים, גם כאלה שמחזיקים היום אישור על חיסון או החלמה, יצטרכו להיכנס לאתר של משרד הבריאות שצפוי לסבול מעומסים גדולים מאוד. רק מי שהתחסן במנה השלישית או קיבל חיסון שני בחצי השנה האחרונה יהיה זכאי לתו החדש, השאר יצטרכו להצטייד בבדיקת אנטיגן שלילית מדי יום.

המחלוקת הגדולה בקבינט הקורונה היא סביב הסריקה של הברקוד בתו הירוק. הפעולה הזו, שהיא לכאורה פשוטה, מטילה בעצם על בעלי העסקים את אחריות השיטור והאכיפה של הנחיות הממשלה בפועל. לחלקם אין כוח אדם וגם לא אמצעים טכנולוגיים מתקדמים כדי לסרוק את הברקוד.

אחת השאלות שיצטרכו להכריע לגביהן מחר בקבינט הקורונה היא האם הממשלה תפקח באמצעות בעלי העסקים ואחראי הקורונה על כך שהציבור מצטייד בתווים עדכניים. גורמי הרפואה במשרד הבריאות סבורים שיש חשיבות גדולה מאוד לחובת הסריקה של התו, שכן זה בעצם האמצעי היחיד לוודא שהברקוד המוצג הוא ברקוד בתוקף, ולא העתקה, הדפסה או ניסיון זיוף.

[brightcove_iframe video_id='programs-shabbat-edition-articles-part-2110022024' autoplay='0' credit='' desc='פרופ′ אש: "לא נמליץ על ההגבלות בגלל הירידה בתחלואה"' poster='' kid='1_yw7bhx8d' duration='431']

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התראיין הערב להילה קורח במהדורת השבת ואמר כי המשרד לא ימליץ לקבינט על הגבלות נוספות. "בהסתכלות לאחור האם היה צריך להביא הגבלות חדשות, בסופו של דבר הקבינט בחר את הדרך הזו שיש בה היגיון", אמר אש, "מחר לא נמליץ על ההגבלות בגלל הירידה בתחלואה".

"נצטרך לעקוב, אם תהיה עלייה מחודשת - אולי נצטרך להמליץ על הגבלות", הוסיף אש, "נמשיך להביא את ההחלטות המקצועיות, גם אם אנחנו מבינים שהן לא יתקבלו. אני מקווה שזה תחילתו של הסוף של הגל הרביעי".