רה"מ: לגמזו יינתנו כל הסמכויות - נקבל החלטות בהתאם להמלצותיו

נתניהו ואדלשטיין העניקו הצהרה לתקשורת, בה בין היתר הוצג הממונה על המשבר וסמכויותיו. גמזו: "סגר זה אולי קל, אבל לא הפעולה הראשונה שננקוט בה; כל סמכות שרציתי - קיבלתי"

זמן צפייה: 30:35

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין כינסו (חמישי) מסיבת עיתונאים במשרד הבריאות, ברקע מינויו של פרופ' רוני גמזו לממונה על הקורונה. במסגרת הדברים נתניהו הציג את הפרופ' גמזו, וציין כי "לגמזו יש משימה אחת – קטיעת שרשראות ההדבקה, ויהיו לו כל הסמכויות. הוא ינהל את מערך החקירות והבידוד, לצה"ל יהיה תפקיד חשוב ומרכזי בפעולות אלו". באירוע דיברו גם פרופ' גמזו ומנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי.

"נקבל החלטות בממשלה על סגרים ומגבלות, נגבש את המידיניות בהתאם להמלצותיו של גמזו", ציין רה"מ. "אנחנו מנסים להימנע מסגר כללי, אך אם נצטרך נעשה זאת. קל מאוד להיות פופוליסט, אבל אנחנו נקבל את ההחלטות על פי שיקולים מקצועיים".

כאמור, גם ממונה הקורונה החדש פרופ' גמזו דיבר ואמר: "זאת משימה ענקית, לכן כולנו צריכים להתאחד. סגר זה אולי קל, אבל לא הפעולה הראשונה שננקוט בה. ממשלת ישראל משתדלת לעשות את זה ברגישות חברתית ללא סגר. גם לבתי החולים יש גבול, ולכן אנחנו צריכים לעבוד. קודם כל אמון הציבור, אמון בכם ובכל מערכת הבריאות. יש לנו חלון זמר יחסית קצר להרבה עבודה, לכן זה שילוב כח של כולם. יכולים לעשות את זה בחלון הזמן הקצר הזה. ואם לא נצליח, גם סגר על הפרק. לא תיחלצו ממני מספר קסם לסגר. זו החלטה קשה מאוד של ממשלת ישראל, זה יהיה מאוד אחראי עם הרבה שיקול דעת".

לכתבות נוספות בנושא >> 

יממה שנייה ברצף – מספר הנדבקים חצה את ה-2,000; 295 במצב קשה

לאחר פרישת ברבש: פרופ' רוני גמזו מונה לממונה הקורונה

יולי אדלשטיין, נתניהו, חזי לוי ורוני גמזו במסיבת עיתונאים
יולי אדלשטיין, נתניהו, חזי לוי ורוני גמזו במסיבת עיתונאים | צילום: קובי גדעון /לע''מ

"אני שומע את הביקורת של מי שיושבים ביציע ולא נושאים בשום אחריות, ומדברים בחוסר אחריות", אמר נתניהו בהתייחסו לקואליציה, "אני נמצא על המגרש וחוטף את חיצי הביקורת של יריבים פוליטיים ועיתונאים. אבל במלחמה, אין זמן להשיב לכל טענת סרק, צריך לפעול מהר".

"בממשלת המעבר בגל הראשון יכלנו לפעול מהר, קיבלנו החלטות במהירות כי היו בידינו תקנות לשעת חירום", ציין. "בממשלה קבועה אין לנו את האפשרות הזו. חוקקנו את חוק הקורונה המורחב, שמסמיך את קבינט הקורונה לאשר תקנות מהירות לטובת בריאות הציבור. סיכמנו גנץ ואני לצמצם את קבינט הקורונה בחצי כדי לייעל את תהליך קבלת ההחלטות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים | צילום: קובי גדעון /לע''מ

"עד שהעברנו את החוק יכלו בקלות לבטל את ההחלטה שלנו בוועדה בכנסת. אבל העצמנו את כוחה של הממשלה. למה יש את ההחלטות האלה? בגלל הפופוליזם". בסוף דבריו, נתניהו התייחס להפגנות בבלפור: "שמרו על כבוד המדינה שלנו, אל תבזו את סמלי המדינה, אל תגררו לאנרכיה ולפגיעה ברכוש, לתקיפת שומרים".

בהמשך נתניהו התייחס גם לדיווחים לפיהם הוא מכוון לבחירות ואמר: "אני לא חותר לבחירות – זה אבסורד. צריך להעביר תקציב, אפשר להעביר אותו בדקה. זה הדברים שרצוי. זו הסיבה שנלך לבחירות כי לא נעביר תקציב. לא מעבירים כי כחול לבן לא מסכימים".