אש: "ייתכן סגר בשבועות הקרובים - המסכות יישארו שנה לפחות"

בריאיון לחדשות 13, מנכ"ל משרד הבריאות התריע כי בעקבות התחלואה הגואה תיתכן החמרה בהגבלות, הודה כי ההמלצה להוריד את המסכות ניתנה מוקדם מדי, והבהיר: "הקורונה תהיה פה לנצח" • בלעדי

זמן צפייה: 08:16

בריאיון בלעדי לחדשות 13, מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש התריע הערב (חמישי) מפני החמרת ההגבלות - כבר בשבועות הקרובים. "בעוד כמה שבועות, ייתכן שסגר יהיה אפשרות ריאלית", אמר אש. "אני חושש מהמצב שנגיד את זה". ברקע העלייה בתחלואה, הודיע המנכ"ל כי "המסכות יישארו עד האביב הבא לפחות", וציין: "הקורונה לא תיעלם, נצטרך לחיות איתה לנצח - כמו שפעת". 

אש, שעד לאחרונה היה פרויקטור הקורונה והשבוע נכנס לתפקיד המנכ"ל במקום הפרופסור חזי לוי, התייחס לטענות לפיהן נעשתה טעות בהחלטה להורות על הורדת המסכות בחללים הסגורים, והסביר: "חלק מהעניין במגפה זה להקשיב לרחשי הציבור ולפעול בהתאם. אז היה נכון להוריד בעיניי - והיה נכון להחזיר". 

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"התו השמח": סוכם המתווה שיאפשר קיום אירועים במקומות סגורים

יבוא מקביל ורגולציה אירופית: המהפכה של האוצר להוזלת עלויות

האלופה ה-2 בצה"ל: יפעת תומר ירושלמי – הפרקליטה הצבאית הראשית

נחמן אש
נחמן אש

בריאיון, התייחס אש גם לנושא הכאוב של שעות העבודה המרובות של המתמחים, ואמר כי הוא בעד קיצור המשמרות. "אני זוכר את התורנויות שלי היטב", נזכר הפרופסור בימיו הראשונים כמתמחה. "היה עומס גדול מאוד והשעות האלה הן בלתי אפשריות. יש אילוצים שנצטרך למצוא מה לעשות איתם בכדי שיתאפשר לעשות שינוי".

מארגון המתמחים "מרשם" המוביל את מאבק המתמחים נמסר: "קיצור תורנויות המתמחים זה צו השעה וזו האחריות של מנכ"ל משרד הבריאות ושר הבריאות. אף אדם לא צריך לעבוד 26 שעות ברצף. אפשר וצריך לקצר התורנויות מבלי לפגוע בהכשרה בדיוק כמו שעשו בכל מדינה מתקדמת בעולם. בכל מקרה עבודה של 26 היא הבעיה ובוודאי לא הפתרון. אנחנו מצפים מהשר ומהמנכל לפעול מיד להפסקת שיטת העסקה הזו שפוגעת ברופאים המתמחים ובאזרחי מדינת ישראל".