"התו השמח": סוכם המתווה שיאפשר קיום אירועים במקומות סגורים

במסגרת המתווה שיובא לאישור הקבינט, החל מיום רביעי הבא הכניסה לאירועים תותר רק למחוסנים, מחלימים - ונבדקים עם תוצאה שלילית. לא תוגבל כמות המשתתפים - אך תחויב עטיית מסכות

זמן צפייה: 04:29

ראש הממשלה נפתלי בנט סיכם הערב (חמישי) עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי על "התו השמח", שיאפשר קיום אירועים במקומות סגורים. אם התוכנית החדשה תאושר בוועדת השרים לענייני קורונה, היא תיכנס לתוקפה כבר ביום רביעי הבא. לפי המתווה, כניסה לאירועים במקומות סגורים תאושר למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית.

במסגרת המתווה, אירועים בעלי סיכוי הדבקה גבוהים יוכרו ככאלה המתקיימים במקום סגור עם יותר מ-100 משתתפים, שאין בו מקומות ישיבה, מוכרים בו מזון והוא מוגדר בזמן. באירועים כמו חתונות, הופעות עמידה, מסיבות וכנסים, כמות המשתתפים לא תוגבל - אך תחול חובת עטיית מסכות, למעט בזמן פעילות מותרת כדוגמת שתייה ואכילה. בנוסף, האכיפה באירועים אלו תוגבר יחד עם ההסברה לציבור.

בפגישה שהתקיימה הבוקר בין בנט לבעלי האולמו, העלה ראש הממשלה את האפשרות כי בעקבות קפיצה נוספת בתחלואה - ייתכן שיהיה צורך להחמיר את ההגבלות. אם כן, במקרה של עלייה במניין הנדבקים תבוטל קבלת הפנים בכניסה לאירועים, והכניסה תתאפשר ישירות לארוחת הערב סביב השולחנות. בנוסף, רחבת הריקוים תיפתח לצעירים בלבד, כאשר המבוגרים יתבקשו להישאר במקומם. כל אולם יידרש לשכור "מפקד קורונה", שיוודא כי הכללים אכן נשמרים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

יבוא מקביל ורגולציה אירופית: המהפכה של האוצר להוזלת עלויות

10 ערבים מלוד יואשמו בהשלכת בקת"בים: "ניסו לחדש את המהומות"

ההפגנות נגד בנט: המשטרה תאסור השמעת קולות אזעקה מחוץ לביתו

קונצרט בהיכל התרבות, תל אביב
קונצרט בהיכל התרבות, תל אביב | צילום: צילום עמית גירון

"הוכחנו שברצון טוב ובהידברות מגיעים לפתרונות טובים יותר מאשר ב'הנחתות'", אמר בנט. "מטרתנו היא לאפשר קיום חתונות ושמחות באולמות. אם לא נבצע זאת, החתונות יתקיימו בצורה פיראטית ללא בקרה. מטרתנו היא להגדיר כיצד כן לקיים אותם בעידן המגפות, עם מינימום פגיעה בענף האירועים ומקסימום הגנה על אזרחי ישראל".

לדברי שרת הכלכלה והתעשייה, "ככל שנגלה יותר אחריות אישית - כך נוכל לחיות לצד נגיף הקורונה". ברביבאי אמרה כי היא "מאמינה כי הדיאלוג הישיר עם בעלי העסקים יביא לפתרונות יצירתיים, אשר יאפשרו לממשלה לקבל החלטות המאפשרות עבודה ואיכות חיים לצד הקורונה".

גם שר הבריאות בירך על המתווה, ומסר: "אנו עושים הכול כדי לשמור על בריאות הציבור, במינימום הגבלות. 'התו השמח' יאפשר לכולנו לחיות לצד הקורונה, להמשיך את פעילות ענף האירועים מבלי לסכן את החוגגים".