הדיירת ה-5 מ"משען" שמתה מקורונה: ניצולת שואה, רופאה במקצועה

נליה קרבץ, שהלכה לעולמה במרכז גריאטרי ביפו, התגוררה בשנים האחרונות בבית האבות בבאר שבע - והועברה ממנו לאחר שנדבקה בנגיף. "שאלנו למה לא להעבירה לסורוקה - לא ניתנה לנו מילה בנושא"

זמן צפייה: 01:09

מגפת הקורונה: הדיירת החמישית מבית האבות "משען" שבבאר שבע שמתה היום היום (שבת) מסיבוכי המחלה היא נליה קרבץ, ניצולת שואה שעלתה לארץ בשנת 1973, שהייתה רופאה מרדימה בבית החולים סורוקה לפני שיצאה לפנסיה. משפחתה נאלצה להיפרד ממנה בשיחת טלפון.

קרבץ הועברה למרכז דריאטרי ביפו, למרות שמשפחתה התנגדה לכך. אחרי יום אחד, מצבה הידרדר והיא הועברה לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם היא הלכה לעולמה. לדברי בנה, מיכה, ההחלטה להעביר אותה למרכז ביפו הייתה של משרד הבריאות, וכאשר המשפחה ביקשה לדעת למה לא הועברה לבית החולים סורוקה אמרו "שאין אופציה אחרת". לטענתו, "לא היה לנו מילה בנושא הזה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

809 איש מתו מקורונה בספרד ביממה; כ-280 אלף חולים בארה"ב

"החיים עברו לזום": ישראלים שחיים בלונדון על השגרה בצל ההסגר

טראמפ פיטר את הבכיר שדיווחו לקונגרס הוביל להליך ההדחה נגדו

נלה קרבץ, משען, משען באר שבע
נלה קרבץ, דיירת משען שמתה מקורונה | צילום: באדיבות המשפחה

מלבד משפחתה של קרבץ, משפחות דיירים נוספים מהמחלקה הסיעודית שפונו אתמול מבית האבות, זועמות על כך שהם הועברו לבית אבות אחר, מבלי שעודכנו על כך מבעוד מועד. כזכור, תשעה דיירים נוספים הועברו לבית האבות "דורות" בנתניה, המשמש כמוסד ייעודי לקליטת חולים.

מ"משען" נמסר בתגובה: "האחות הראשית של מחוז הדרום במשרד הבריאות קלאודיה קונסון, הודיעה אמש, מבלי שתיאמה זאת עם הרופא הראשי של משען, לבת משפחה של אחד הדיירים על העברה המתוכננת למוסד דורות בנתניה. זו הודיעה בקבוצת הווטסאפ של בני המשפחה, כך שלא היתה לצוות משען הזדמנות להודיע בצורה נאותה ומכבדת למשפחות. הנהלת משען שוקלת לשגר מכתב תלונה רשמי על מעשיה למנכ"ל משרד הבריאות".

בית האבות ''משען'' בבאר שבע | צילום: חדשות 13

במהלך הלילה הלכה לעולמה הדיירת הרביעית מבית האבות בבאר שבע, בת 67 שסבלה ממחלות רקע קשות. 16 דיירים מהמחלקה הסיעודית אובחנו כחולי קורונה, שלושה מהם במצב קשה בסורוקה והשאר הועברו לדיור מוגן בנתניה ויפו. שני דיירים מהמחלקה העצמאית שאובחנו כחולים נמצאים בבידוד, וכן 15 אנשי צוות שאובחנו כחולים ונמצאים בבידוד.

אתמול עדכנה הנהלת הדיור המוגן "משען" באר שבע משפחות הדיירים כי 149 מתוך 151 דיירי האגף העצמאי נמצאו נקיים מווירוס הקורונה. מצבם של שני הדיירים שנדבקו בנגיף מוגדר טוב, והם לא פיתחו תסמינים. כעת ממתינים ב"משען" לתוצאות הבדיקות של אנשי הצוות, שנערכו לפני שלושה ימים.