ההתפרצות בבית האבות בב"ש: דיירת חמישית מתה מקורונה

האישה הועברה למרכז גריאטרי ביפו לאחר שאובחנה, ושם הלכה לעולמה. בכך עלה מניין המתים מהנגיף בישראל ל-44. מניין החולים בישראל עומד על 7,589

זמן צפייה: 00:35

נליה קרביץ, דיירת המחלקה הסיעודית בבית האבות משען בבאר שבע בת 89, הלכה היום (שבת) לעולמה במרכז הגריאטרי נאות התיכון ביפו, אליו הועברה בהוראת משרד הבריאות לאחר שאובחנה. בכך עלה מניין המתים מבית האבות לחמישה. מניין המתים בישראל עלה ל-44.

קרביץ, ניצולת שואה, עלתה לארץ בשנת 1973, והייתה רופאה מרדימה בסורוקה לפני שיצאה לפנסיה. בני משפחתה ניסו להתנגד להעברתה למוסד ביפו ודרשו אשפוז, אבל אמרו להם שאין אופציה אחרת. היא הייתה שם יום אחד, ואז מצבה הידרדר.

משפחות הדיירים מהמחלקה הסיעודית שפונו אתמול מבית האבות "משען" בבאר שבע, זועמות על כך שהם הועברו לבית אבות אחר, מבלי שעודכנו על כך מבעוד מועד. כזכור, תשעה דיירים נוספים הועברו לבית האבות "דורות" בנתניה, המשמש כמוסד ייעודי לקליטת חולים.

בית האבות ''משען'' בבאר שבע | צילום: חדשות 13

מ"משען" נמסר בתגובה: "האחות הראשית של מחוז הדרום במשרד הבריאות קלאודיה קונסון, הודיעה אמש, מבלי שתיאמה זאת עם הרופא הראשי של משען, לבת משפחה של אחד הדיירים על העברה המתוכננת למוסד דורות בנתניה. זו הודיעה בקבוצת הווטסאפ של בני המשפחה, כך שלא היתה לצוות משען הזדמנות להודיע בצורה נאותה ומכבדת למשפחות. הנהלת משען שוקלת לשגר מכתב תלונה רשמי על מעשיה למנכ"ל משרד הבריאות".

במהלך הלילה הלכה לעולמה הדיירת הרביעית מבית האבות בבאר שבע, בת 67 שסבלה ממחלות רקע קשות. 16 דיירים מהמחלקה הסיעודית אובחנו כחולי קורונה, שלושה מהם במצב קשה בסורוקה והשאר הועברו לדיור מוגן בנתניה ויפו. שני דיירים מהמחלקה העצמאית שאובחנו כחולים נמצאים בבידוד, וכן 15 אנשי צוות שאובחנו כחולים ונמצאים בבידוד.

אתמול עדכנה הנהלת הדיור המוגן "משען" באר שבע משפחות הדיירים כי 149 מתוך 151 דיירי האגף העצמאי נמצאו נקיים מווירוס הקורונה. מצבם של שני הדיירים שנדבקו בנגיף מוגדר טוב, והם לא פיתחו תסמינים. כעת ממתינים ב"משען" לתוצאות הבדיקות של אנשי הצוות, שנערכו לפני שלושה ימים.

משרד הבריאות עדכן כי 7,589 חולי קורונה אובחנו עד כה בישראל. 114 מכלל החולים נמצאים במצב קשה, ו-98 מהחולים מונשמים. 166 במצב בינוני, 6,839 במצב קל, ו-427 החלימו ושוחררו לבתיהם.

בתוך כך, בכיר במשרד הבריאות מסר לחדשות 13 כי יש להכריז בהקדם על אלעד, מודיעין עלית, מגדל העמק ומספר לא מבוטל של שכונות חרדיות בירושלים כאזורים מוגבלים שדורשים התערבות, כמו בני ברק. לדבריו, יש לעשות זאת כמה שיותר מהר.