מיום שלישי: הבידוד יקוצר ל-10 ימים כפוף לשתי בדיקות שליליות

משרד הבריאות הודיע כי אדם שנחשף לחולה קורונה יידרש לערוך שתי בדיקות קורונה - הראשונה עם תחילת איסור היציאה מהבית, והשנייה יום לפני סיומו. הפער בין הבדיקות צריך להיות 24 שעות לפחות

זמן צפייה: 01:43

לאור המלצת גורמי המקצוע, משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי החל מיום שלישי הקרוב תקופת הבידוד תקוצר לעשרה ימים כפוף לשתי בדיקות שליליות לקורונה. האדם שנחשף לחולה קורונה יידרש לבצע שתי בדיקות - הראשונה עם תחילת איסור היציאה מהבית, והשנייה יום לפני סיומו. חשוב לציין כי הפער המינימלי בין הבדיקות צריך להיות 24 שעות לפחות. ניתן להיבדק בקופות חולים בקביעת תור ללא הפניית רופא ובמתחמי היבדק וסע.

הבוקר פורסם דוח אמ"ן, לפיו החיסונים לא צפויים להשפיע באופן ממשי על מהלך המגפה בישראל עד שלהי החורף הנוכחי. על פי הדוח, "עטייה נכונה, נרחבת ושיטתית של מסכות תקניות, המכסות היטב את הפה והאף תוביל להפחתה ניכרת של קצב ההדבקה ותצמצם את ממדי התחלואה. עד לתחילת השפעת החיסונים על תמונת ההדבקה הארצית, זהו האמצעי הפשוט, הזול והזמין ביותר לשמירה על שגרת קורונה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "אנחנו בדרך להקדמת מתן החיסונים נגד קורונה"

אחרי שחלה בקורונה: ח"כ ביטן אושפז בטיפול נמרץ בשל קשיי נשימה

שוטר שצולם סוטר למפגין בבלפור אותר – ונחקר באזהרה • תיעוד

נוסף על כך, מרכז השליטה הלאומי למאבק בקורונה הזהיר מפני התקהלויות במהלך חג החנוכה, בייחוד של בני הגיל השלישי ואוכלוסיות עם מחלות רקע. כמו כן, המרכז המליץ על הימנעות משירה ואכילה בהשתתפות אנשים רבים ואיוורור של חללים סגורים.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,288 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה. זאת, כאשר 2.9% מ-44,810 הבדיקות היו חיוביות. מדובר בשיעור הבדיקות החיוביות הגבוה ביותר בימים האחרונים, שמצביע על המשך המדמה המדאיגה של עלייה בתחלואה.

עוד עולה מהנתונים כי 321 חולים במצב קשה, המספר הנמוך בשבוע האחרון, מהם 128 מונשמים, כשמתוכם 107 מוגדרים במצב קריטי. 117 חולים במצב בינוני. מניין המתים עלה ל-2,983. כ-1,950 אנשי צוות רפואי נמצאים בבידוד.