אחרי שחלה בקורונה: ח"כ ביטן אושפז בטיפול נמרץ בשל קשיי נשימה

יו"ר ועדת העלייה והקליטה, שלאחר שהשתתף בשבוע שעבר בטקס קבלת פנים למאות עולי אתיופיה התבשר כי נדבק בנגיף, פונה לבית החולים שיבא תל השומר משום שלא חש בטוב. מצבו יציב

זמן צפייה: 00:27

חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) שאובחן בשבוע שעבר חיובי לנגיף הקורונה, אושפז אמש (שבת) בטיפול נמרץ בבית החולים שיבא תל השומר, לאחר שלא חש בטוב וסבל מקשיי נשימה בעקבות מחלתו. מצבו יציב.

מטעמו של ביטן נמסר כי "משפחתו של חבר הכנסת מבקשת להבהיר כי דוד טופל בימים האחרונים בביתו, והיה חיוני. בשום שלב לא הראה סימני מצוקה. בעקבות ירידה מסוימת במדד החמצן בדם, החליטה המשפחה בהתייעצות עם רופא להעבירו לבית החולים לטיפול צמוד יותר. המשפחה מודה על הדאגה וההתעניינות של הציבור והחברים הקרובים ותמשיך לעדכן".

בשבוע שעבר הודיע ביטן כי נדבק בקורונה, ועל כן חברי הכנסת מיקי זוהר, חיים כץ, אופיר כץ, אתי עטייה ועומר ינקלביץ', איתם נפגש נכנסו לבידוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו גם נפגש עם חבר הכנסת, אך לא נכנס לבידוד בטענה כי הפגישה ערכה פחות מרבע שעה והשניים שמרו על מרחק של שני מטרים אחד מהשני.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,288 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה. זאת, כאשר 2.9% מ-44,810 הבדיקות היו חיוביות. מדובר בשיעור הבדיקות החיוביות הגבוה ביותר בימים האחרונים, שמצביע על המשך המדמה המדאיגה של עלייה בתחלואה.

עוד עולה מהנתונים כי 321 חולים במצב קשה, המספר הנמוך בשבוע האחרון, מהם 128 מונשמים, כשמתוכם 107 מוגדרים במצב קריטי. 117 חולים במצב בינוני. מניין המתים עלה ל-2,983. כ-1,950 אנשי צוות רפואי נמצאים בבידוד.