אלפי מתמחים צפויים להתפטר היום: "שר הבריאות מפקיר אותנו"

לאחר ששרת הכלכלה חתמה על ההיתר שמקצר את שעות התורנויות ל-18 שעות בבתי החולים בפריפריה בלבד, למרות התנגדותם, כ-2,500 מתמחים מתכוונים להגיש מכתבי התפטרות. "סדר העדיפויות מעוות"

זמן צפייה: 00:42

2,500 מתמחים, סטודנטים לרפואה וסטאז'רים צפויים להגיש היום (חמישי) מכתבי התפטרות במחאה על היקפו הקטן של מתווה קיצור התורנויות שיוצא לפועל. על פי המתווה, החל מחודש מרץ יקוצרו התורנויות ל-18 שעות, אך בשלב הראשון הקיצור יחול רק על עשרה בתי חולים בפריפריה ויכלול מספר החרגות. המתמחים: "זו לא בשורה זו מריחה".

לפי ארגון המתמחים "מרשם", "המתווה הוא רק הוכחה לכל מה שטענו במהלך היום: שר הבריאות מפקיר את המתמחים". לטענתם הבעיה היא בכך שהמתווה יחול רק על 10% מהמתמחים. "90% מהמתמחים ימשיכו לעשות תורנויות של 26 שעות. לכמה זמן? לא ברור. אין בהיתר איזכור כלשהו לתאריך יעד שבסופו כל המתמחים יעברו לתורנויות של 16+2".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>
דיווח: מצרים תאפשר הקלות במעבר רפיח – ואף ייצוא מהרצועה

טקסס: שופט פדרלי חסם את אפשרויות אכיפת חוק ההפלות

מחקר: הסיכון לדלקת בשריר הלב לאחר חיסון קורונה – נמוך מאוד

"אין איזכור ליעד קיצור התורנויות ביתר ביה"ח בארץ, מלבד הפריפריה. אין איזכור למחלקות הפנימיות, מחלקות רפואה דחופה ומחלקות הקורונה - שנושאות בעיקר הנטל בשנתיים האחרונות במלחמה נגד הקורונה. המקצועות הכירורגים הוחרגו לגמרי מהמתווה".