טקסס: שופט פדרלי חסם את אפשרויות אכיפת חוק ההפלות

בית המשפט באוסטין חסם כל אפשרות לנציגי מדינת טקסס לאכוף את החוק, כולל פקידים ושופטים, ובכך הצליח הביא ניצחון לממשל ביידן שנלחם בחוק הבעייתי. "השליטה של נשים על חייהן נלקחה מהן"

הפגנה בטקסס נגד החוק למניעת הפלות
הפגנה בטקסס נגד החוק למניעת הפלות | צילום: רויטרס

שופט פדרלי חסם אמש (רביעי) באופן זמני את אפשרויות אכיפת החוק למנית הפלות של מדינת טקסס בארצות הברית. השופט הפדרלי מאוסטין, רוברט פיטמן, כתב בפסיקה בת 113 העמודים כי החוק מהווה "מניעה של זכות חשובה". הפסיקה מהווה ניצחון חשוב לממשל ביידן, שניסה להביא לביטול החוק.

השפוט קבע כי נציגי מדינת טקסס, כולל שופטים ופקידי בית משפט, לא יוכלו לאכוף את החוק, וכתב כי "מהרגע שהחוק נכנס לתוקפו, השליטה של נשים על חייהן נלקחה מהן באופן בלתי חוקי בדרכים שמוגנות על ידי החוקה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרס אופיר, החרם והסערה: הסרט "ויהי אור" ייצג את ישראל באוסקר

סער: מעריך שאביא בשבוע הבא חוק האוסר לנאשם להרכיב ממשלה

בעקבות התקלות: החובה להציג תו ירוק חדש תידחה בכ-10 ימים

"שופטים ובתי משפט אחרים בחרו להתחמק מהמסקנה הזו - זו החלטה שלהם. בית המשפט הזה לא יסבול יום אחד נוסף של מניעת הזכות הכל כך חשובה הזאת".

כזכור, החוק שעבר בטקסס ונחתם על ידי מושל המדינה גרג אבוט, נכנס לתוקפו לפני כחודש והינו אחד מחוקי ההפלות הקיצוניים ביותר שעברו בארה"ב בעשורים האחרונים. החוק מגביל הפלות כמעט לחלוטין, ולפיו אין לבצע הפלה מהרגע שמגלה דופק בעובר - בדרך כלל מדובר בכשישה שבועות בלבד מתחילת ההיריון.

בעקבות העובדה שחוק כזה נוגד את החוקה האמריקנית, כפי שנפסק בעבר, המדינה נתנה כלים לאזרחים כך שיוכלו לתבוע את מי שמבצעת הפלה, ובעצם לעקוף בצורה הזאת את החוק הקיים.