הורוביץ על המתח בין הממשלה למשרד הבריאות: "קשקוש מקושקש"

שר הבריאות סייר בבית החולים וולפסון ואמר בהצהרה לתקשורת: "יש לפעמים חילוקי דעות, בסוף אני נותן להם גיבוי מלא". על מאבק המתמחים: "בקרוב נציג מתווה לקיצור תורנויות, זה תהליך הדרגתי"

שר הבריאות ניצן הורוביץ

שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיע היום (ראשון) לבית החולים וולפסון בחולון, והגיב לשאלות על המתח בין הממשלה לבין בכירי משרדו: "אני לא נכנס לרכילויות, הכל קשקוש מקושקש. אנחנו עוסקים בחיים ומוות. יש לפעמים חילוקי דעות, בסוף - אני נותן להם גיבוי מלא".

הורוביץ סייר במחלקת קורונה, קרדיולוגיה וטיפול נמרץ, ואמר כי הוא נתקל באנשים שמסרבים לקבל טיפול אחרי שלא התחסנו. "זה דבר שקשה מאוד לקבל אותו", אמר הורוביץ, והתייחס גם למאבק המתמחים: "בימים הקרובים נציג מתווה מוסכם לקיצור תורנויות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תכננו מספר פיגועים עם אמל"ח רב: תשתית חמאס שסוכלה ליד ג'נין

מאבק מעונות היום מחריף: יחלו בשביתה לא מוגבלת בזמן

עליית מדרגה באכיפה: מבודדים יתבקשו לשתף מיקום עם המשטרה

"אני מודע מאד למצוקה ותומך בקיצור התורנויות", הוסיף הורוביץ, "אחרי שנים שכולם ברחו מזה אני ניגש לקיצור התורנויות. כמה שיותר ואיפה שאפשר. זה תהליך הדרגתי. יש הבדלים בין מרכז לפריפריה ובין מחלקות שונות".

הורוביץ התייחס גם למצב מערכת הבריאות והעביר ביקורת על הממשלה הקודמת: "מערכת הבריאות ובתי החולים הורעבו על ידי נתניהו וליצמן. הם סובלים מהזנחה והפקרה מכוונת במשך שנים רבות. יש מחסור במיטות, בכח אדם ובמשאבים. אני עובד כדי לתקן את זה, להביא תקני קבע למערכת ולעשות מהפך תקציבי בבריאות. אין שום סיבה שמערכת הבריאות בישראל תהיה תמיד מתוחה עד הקצה, ואני נחוש לשנות את זה"