עליית מדרגה באכיפה: מבודדים יתבקשו לשתף מיקום עם המשטרה

במסגרת הניסיון להדק את אכיפת הבידודים, המשטרה החלה את פעילות ה"הסכמון" במסגרתו יישלחו עשרות אלפי מסרונים לחבי בידוד דרכם יוכלו לשתף את המיקום שלהם, במטרה לחסוך ביקורי בית

תו ירוק

עשרות אלפי חבי בידוד יחלו היום (ראשון) לקבל מסרונים מהמשטרה דרך מערכת ה"הסכמון". המבודדים יקבלו הודעה עם קישור שדרכו ישתפו את מיקום הסלולרי שלהם עם המשטרה, שם יוכלו לבדוק אם הוא נמצא בכתובת מגוריו.

בשבועות האחרונים המשטרה ערכה פיילוט של המערכת. בנוסף, חשוב להדגיש כי לאחר שיתוף המיקום, נסגרת האפשרות להמשך מעקב אחר המיקום. כמו כן, ה"הסכמון" לא מאפשר קבלת ושיתוף מידע או כל חדירה אחרת למכשיר או לפרטיות האזרח. במקרה בו המבודד לא ירצה לשתף את מיקומו- הוא אינו חייב, אך המשטרה תבצע פעילות פיקוח מוגברת במקום הבידוד.

ההודעה ששולחת המשטרה למבודדים
ההודעה ששולחת המשטרה למבודדים

השר לביטחון הפנים עמר בר לב אמר כי "השירות יתבצע רק בהסכמת המשתמשים המבודדים - אך יחסוך את הצורך בשליחת ניידת ושוטרים לביתם של כל המבודדים ויאפשר בדיקה ושמירה על הבידוד במשך תקופת הבידוד. אני ממליץ לכל מי שיקבל הודעה ללחוץ על הקישור ולאשר את הפעלת האיכון הזמני. מידע האיכון שיחלק איתנו מההסכמון לא יאגר ויעשה בו שימוש אך ורק לטובת איכון מיידי".