תכננו מספר פיגועים עם אמל"ח רב: תשתית חמאס שסוכלה ליד ג'נין

לפי צה"ל, בהיתקלות עם הלוחמים נהרגו לפחות 5 מחבלים, בעוד שחלקם היו היעדים לפעילות צה"ל והיתר היו חמושים שהצטרפו לקרב; תחקיר ראשוני: יתכן שהלוחמים שנפצעו קשה נפגעו מאש חבריהם

זמן צפייה: 10:10

‎פרטים חדשים מתגלים על פעילות צה"ל הלילה (ראשון) בכפרים סמוך לג'נין, במהלכה נפצעו חייל וקצין דובדבן, לפיהם מטרת הפעילות הייתה סיכול תשתית טרור של חמאס עם אמל"ח רב שתכננה לבצע מספר פיגועים. בפעולה נהרגו לפחות חמישה מחבלים, חלקם היו היעדים לפעולה וחלקם חמושים שהצטרפו לקרב.

בכפר בורקין מחבל פתח באש לעבר חיילי דובדבן שהתקרבו לביתו והתפתחו חילופי אש מטווח קצר. מתחקיר ראשוני עולה כי ייתכן ובמהלך ההיתקלות, הפצועים נפגעו גם מירי של חבריהם. בסך הכול נעצרו בימים האחרונים למעלה מ-20 חברי התשתית. מוקדם לומר אם התשתית כולה סוכלה. במקביל, פעילות נוספת התרחשה בכפר בידו, במהלכה נוטרלו שלושה מחבלי חמאס שירו לעבר כוחות ימ"מ ושב"כ ונתפסו אמצעי לחימה שונים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות: מחלימי קורונה יחויבו להתחסן כדי לקבל תו ירוק

נדחתה העתירה: עורך "וואלה" לשעבר יעיד שוב במשטרה

פעיל ימינה שתועד דוחף פעילת ימין: "פרובוקציה מתוכננת"

אמצעי לחימה שנמצאו בכפר בידו הלילה
אמצעי לחימה שנמצאו בכפר בידו הלילה | צילום: דוברות המשטרה

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, התייחס למבצע נגד חוליית חמאס בשומרון ואמר: "זהו הישג מודיעיני ומבצעי, נמנעו פיגועים משמעותיים".  הרמטכ"ל הוסיף כי: "יש כאן הישג משמעותי, לילה עם סדרת סיכולים חשובה ביותר. אלו פיגועים שיכלו לצאת לירושלים, לנתניה, לתל אביב, לעפולה ולכל מקום אחר". כוכבי ציין כי "יש פה מה לתחקר ומה ללמוד כמו בכל פעילות מבצעית, אבל דבר אחד ברור - יש פה חתירה למגע ויש פה תוצאה מבצעית של פגיעה שסיכלה בצורה רצינית את הרשת הזו שפעלה בכל מרחב מנשה ובנימין. הלוחמים באירוע פעלו במקצועיות ובאומץ רב".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2109261657' autoplay='0' credit='דו"צ' desc='הרמטכ"ל בהערכת מצב בחטמ"ר מנשה' poster='' kid='1_yqlp8efg' duration='78']

הפצועים, קצין בן 24 ולוחם בן 22 מיחידת דובדבן נפצעו קשה, פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה, נותחו מספר פעמים וכעת לא נשקפת סכנה לחייהם. ד"ר האני בחוס, מנהל הטראומה והכירורגיה הדחופה בבית החולים, מסר: שניהם היו במצב קשה ולא יציבים, הם הועברו לחדר הניתוח, ביצענו מספר ניתוחים עד לייצוב שלהם ואז הם הועברו לטיפול נמרץ כללי. צפויים להם עוד ניתוחים בהמשך. כרגע לא נשקפת סכנה לחייהם על אף שמדובר בפציעות מורכבות וקשות".

אמצעי לחימה שנמצאו בכפר בידו הלילה
אמצעי לחימה שנמצאו בכפר בידו הלילה | צילום: דוברות המשטרה

נשק שנתפס בבית המחבל בבורקין
נשק שנתפס בבית המחבל בבורקין | צילום: דו''צ

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב טוויטר כי "יחד עם כל עם ישראל, אני מתפלל לרפואתם השלמה של סרן ד׳ ורס"ל י׳, לוחמי יחידת דובדבן שנפצעו הלילה בפעילות מבצעית, ומחזק את משפחותיהם".

בתגובה לאירועים, הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה רשמית כי ואישרה כי שלושה מההרוגים הם אנשי הארגון: אחמד איבראהים זהראן, אחיו של זהראן זהראן שהיה מחוטפי נחשון וקסמן וחוסל על ידי ישראל; זכריא בדואן ומחמוד מוסטפא חמידאן - כולם מהכפר בדו, צפונית מערבית לירושלים.