ההיתקלות באזור ג'נין: נבדק אם החיילים נפגעו מאש צה"ל

דובר צה"ל פרסם כי הלוחמים נפצעו קשה במהלך פעילות צה"ל בכפרים הסמוכים לג'נין במהלכם נהרגו ארבעה מחבלים לאחר היתקלות עם כוחות הצבא. לא נשקפת סכנה לחייהם של הלוחמים

זמן צפייה: 00:57

קצין בן 24 ולוחם צה"ל בן 22 מיחידת דובדבן נפצעו היום (שני) קשה לאחר היתקלות עם חמושים פלסטיניים בכפר בורקין הסמוך לג'נין, זאת במהלך פעילות צבאית ללכידת מחבלים השייכים לתשתית צבאית של ארגון הטרור חמאס שתכננה לבצע פיגוע טרור בטווח הזמן הקרוב. שני הפצועים פונו במסוק לקבלת טיפול בבית החולים רמב"ם. בצבא בודקים כעת אם הלוחמים נפגעו מאש כוחותינו.

ד"ר האני בחוס, מנהל הטראומה והכירורגיה הדחופה בבית החולים רמב"ם, מסר: "בסביבות 5 וחצי בבבוקר הגיעו אלינו שני פצועים במצב קשה כתוצאה מפציעות חודרות במקומות רבים. שניהם היו במצב קשה ולא יציבים, הם הועברו לחדר הניתוח, ביצענו מספר ניתוחים עד לייצוב שלהם ואז הם הועברו לטיפול נמרץ כללי. צפויים להם עוד ניתוחים בהמשך. כרגע לא נשקפת סכנה לחייהם על אף שמדובר בפציעות מורכבות וקשות".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

יד ימינה של מרקל או ראש עיר לשעבר: גרמניה בוחרת קנצלר

נדחתה העתירה: עורך "וואלה" לשעבר יעיד שוב במשטרה

משרד הבריאות: מחלימי קורונה יחויבו להתחסן כדי לקבל תו ירוק

מחסום קורונה בג'נין
מחסום קורונה בג'נין | צילום: צילום מסך

בתוך כך, לפי הודעות שהוציא ארגון הטרור חמאס בעזה, הוא מנסה לבדל את עצמו מהאירוע ביהודה ושומרון, כאשר אותה תשתית שעליה פעל הלילה צה"ל הוכוונה על ידי מפקדת חמאס ברצועת עזה, כחלק מהמאמץ של הארגון להסית את ההסלמה לשטחים. בנוסף, בחמאס קוראים לצעירים פלסטיניים להתעמת עם חיילי צה"ל בגדה הערבית. עם זאת, בחמאס טרם הוחלט אם להגיב לאירוע הזה והם צפויים לקיים דיונים על כך בהמשך. סגן יו"ר השלכה המדינית של חמאס סאלי אלעארורי הודיע כי "הכיבוש ישלם את המחיר. אנחנו מבטיחים לעם שלנו שדם 'השהידים של הגדה' לא נשפך לשווא".

בהמשך לאירוע, מלשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, פורסמה הודעת גינוי, לפיה: "פשעים אלו והמשך ההוצאות להורג בשטח עלולים להוביל לפיצוץ ולעוד מתח וחוסר יציבות". כמו כן, לשכתו של אבו מאזן "הטילה את האחריות הישירה להסלמה זו והשלכותיה על ממשלת ישראל וביקשה מהקהיליה הבינלאומית לצאת משתיקתה ולפעול כדי לבוא חשבון עם מבצעי פשעים אלו".

פעיל חמאס
פעיל חמאס | צילום: רויטרס

כאמור, מוקדם יותר היום נהרגו חמישה מחבלים כתוצאה מחילופי אש כבדים שהתפתחו בין כוחות צה"ל במסגרת מבצע מעצרים רחב נגד תשתית חמאס ביהודה ושומרון. שלושה מהמחבלים נהרגו בכפר בידו שליד הר אדר ושניים בכפר ברוקין, כאשר אחד מהם הוא פעיל בכיר בזרוע הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון. כמו כן, במהלך הפעילות הצבאית באזור נעצרו מספר מחבלים גם בכפרים דן, קבטיה ובידו.

ראש הממשלה נפתלי בנט, שעושה את דרכו לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, התייחס לאירועים ואמר כי "מחבלי חמאס עמדו להוציא לפועל פיגועי טרור בטווח הזמן המיידי. החיילים והמפקדים בשטח פעלו כמצופה מהם, חתרו למגע ואנו מגבים אותם באופן מלא".

‏שר הביטחון, בני גנץ, כתב בטוויטר בתגובה לאירועים: "צה"ל פעל הלילה ביחד עם השב"כ וכוחות מיוחדים של מג"ב, מול חולית טרור של ארגון חמאס ומנע הוצאה לפועל של פיגועים. נמשיך לפעול מול הטרור בכל מקום שינסה להרים את ראשו, ובכל זירה, בכדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל".