הורוביץ: "סגר הוא לא גזירת גורל - נעשה הכל כדי להימנע"

שר הבריאות הכריז על פתיחת מוקדי בדיקות מהירות, עם תוצאה בתוך רבע שעה, שצוותי מד"א יפעילו ברחבי הארץ החל מהיום. על פתיחת שנת הלימודים: "נתאמץ לא להשבית את המערכת"

זמן צפייה: 01:03

שר הבריאות ניצן הורוביץ הכריז הבוקר (ראשון) על פתיחת עמדות לבדיקת קורונה מהירה על ידי מד"א בכל הארץ. לדבריו, "כל אחד יוכל להגיע לתחנות מד"א ולמוקדים נוספים, להיבדק ולקבל תשובה תוך רבע שעה". בנוסף, התייחס השר לחששות מפני סגר ואמר כי "סגר הוא לא גזירת גורל, הוא צעד קשה עם השלכות רציניות וכול עוד יש סיכוי להימנע ממנו - נעשה מה שאפשר".

"שנה וחצי מדברים על בדיקות מהירות", אמר השר בפתח דבריו. "מדובר בבדיקת אנטיגן אמינה ומדויקת ב-90 אחוזים ותקפה ל-24 שעות. הבדיקה מיועדת לכל מי שלא התחסן עדיין ולילדים עד גיל 12 כדי שיוכלו להיכנס לכול אירוע או מקום שכפוף לתו הירוק. מי שיעשה את הבדיקה יקבל תשובה בהודעה לטלפון -  מי שחיובי ייכנס לבידוד ויעשה בדיקת PCR נוספת ומי ששלילי יוכל להשתמש בתוצאות הבדיקה למשך 24 שעות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החל מהבוקר: הנחיות התו הירוק יורחבו באופן משמעותי

מחאת הנכים: המפגינים חסמu את מסילת הרכבת מצפון לזכרון יעקב

נסראללה בנאום מהבונקר: "ישראל חוששת מעימות כולל וגדול נגדנו"

קורונה בישראל, נתב''ג, בדיקה
בדיקת קורונה בישראל | צילום: רויטרס

שר הבריאות התייחס גם לאפשרות של סגר ואמר כי "התו הירוק, פיקוח בנתב"ג, עטיית מסכות ואחריות אישית - כל אלה יאפשרו לנו להימנע מסגר. סגר הוא צעד קשה עם השלכות על הכלכלה והבריאות של אנשים. אני לא מקבל את הטענות שצריך סגר כבר עכשיו. אנחנו לא צועדים באופן עיוור לסגר, יש אפשרות להימנע ממנו, ואין נתון כזה או אחר שבעקבותיו יוחלט על סגר - אלא במכלול שיקולים".

"הפגיעה במערכת החינוך בתקופת הקורונה הייתה עצומה. אסור להקל ראש בחשיבות של תפקוד תקין במערכת החינוך ונעשה כל מאמץ להימנע מהשבתה של המערכת. אנחנו עושים מבצע עם רשויות מקומיות, במטרה לעודד התחסנות. אנחנו הולכים לתכנית של תימרוץ רשויות מקומיות ורשתות חינוך - במסגרתה הרשויות יתמרצו בתי ספר ורשתות חינוך כדי לעודד את התלמידים להתחסן".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 2,886 אנשים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה, 76,203 בדיקות בוצעו אמש ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 3.8%. במספר החולים במצב קשה עלה ל-348, מתוכם 52 מונשמים ומספר המתים מאז תחילת המגפה עלה ל-6,535. מאז החלו בישראל לחסן את בני ה-60 פלוס במנה השלישית, 422,326 בני אדם כבר קיבלו את החיסון.