נסראללה בנאום מהבונקר: "ישראל חוששת מעימות כולל וגדול נגדנו"

לאחר המתיחות שנרשמה מול ארגון הטרור במהלך הסופ"ש, מזכ"ל הארגון התייחס "להצלחות" במהלך מלחמת לבנון השנייה ולתקיפות האחרונות של צה"ל: "כל הפצצה ישראלית בלבנון תיענה בתגובה דומה"

חסן נסראללה נואם בלבנון
חסן נסראללה | צילום: רויטרס

מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא הערב (שבת) נאום במלוא 15 שנים למלחמת לבנון השנייה. לדברי נסראללה, "ישראל לא תוקפת בלבנון מחשש לעימות כולל וגדול מולנו, יצרנו מאזן הרתעה ועימות מול ישראל, שמגן על לבנון". לטענת ראש ארגון הטרור, "אנחנו לא שוכחים את הפעילים שישראל חיסלה ואנחנו כל הזמן מחפשים את העת והמקום הנכון להגיב על כך, מה שטרם קרה".

נסראללה התייחס לתקיפות האחרונות של צה"ל בדרום לבנון שבעקבותן ירה הארגון טילים לעבר קריית שמונה. "התגובה שלנו הייתה מחושבת נגד התקיפה של ישראל. כל הפצצה שכזו בארצנו תיענה בתגובה דומה. את זה צריכים הישראלים לקחת בחשבון". עוד הוסיף המזכ"ל כי "אנו לא רוצים מלחמה אבל ערוכים לכך שתפרוץ בכל יום. האויב הישראלי יעשה טעות גדולה אם יחליט על מלחמה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכיר במערכת הבריאות: "לא בונים על ההגבלות, אלא על ההתחסנות"

שיא חדש בגל הרביעי: 3,818 נדבקים חדשים, 221 חולים במצב קשה

בני ברק: תינוק בן שנתיים מת לאחר שפונה במצב אנוש לביה"ח

מזכ''ל חזבאללה חסן נסראללה
מזכ''ל חזבאללה חסן נסראללה

עוד המשיך נסראללה ואמר כי אנחנו מוכנים להקריב עכשיו קורבנות בכדי שישראל לא תפלוש ללבנון ואז נגבה יותר קורבנות. לא משנה מה המצב בלבנון – השמירה על לבנון היא בראש סדר העדיפויות שלנו. האפשרות היחידה לשמירה על לבנון היא ההתנגדות והנשק של ההתנגדות."

נסראללה הגיב לתקרית בה היכו דרוזים בכפר בדרום לבנון את אנשי החזבאללה ששיגרו רקטות לישראל: "כאשר ראיתי מה קרה בעיירה הדרוזית ומה שעשו לאנשי חזבאללה עם משגר הרקטות, מאוד כאב לי והיה לי עצוב. זה היה דבר מביש ורע מאוד", והוסיף כי "אלו שתקפו את פעילי חזבאללה והסיתו נגדם צריכים להיות מטופלים על ידי מנגנוני הביטחון של לבנון ולעמוד למשפט".