החל מהבוקר: הנחיות התו הירוק יורחבו באופן משמעותי

הגבלות נוספות ייכנסו היום לתוקפן, בכל החללים הסגורים יידרש התו הירוק. החל מיום רביעי: בידוד לשבים ממדינות כתומות. בשבת נוספו 2,886 חולים מאומתים ומספר החולים קשה עלה ל-348

זמן צפייה: 02:55

בעקבות החלטת הממשלה משבוע שעבר על הרחבת המגבלות על הציבור, במטרה לצמצם את תחלואת הקורונה, ייכנסו היום לתוקפן שורה של מגבלות נוספות. השינוי העיקרי בו יחושו אזרחי ישראל החל מהיום הוא הרחבת התו הירוק לכל חלל סגור - למשל: כניסה למסעדה, קולנוע, אולם תרבות או כל אטרקציה בחלל סגור, תחויב בהצגת אישור על התחסנות או החלמה. בשלב הבא של כניסת המגבלות לתוקפן ב-20 באוגוסט, יום שישי הבא - גם ילדים בני 12 ומטה יחויבו להציג תוצאת בדיקה שלילית לקורונה מ-72 השעות האחרונות.

כמו כן, החל מהיום החובה לעטות מסכות תורחב גם להתקהלויות בשטחים פתוחים ותחול על כל אירוע בו ישתתפו לפחות 100 בני אדם. היום תיכנס לתוקפה גם ההנחייה החדשה אשר קובעת שהורה לקטין בן פחות מ-12 או ילד חסר ישע שלא מסתדר בכוחות עצמו, ייאלץ להיכנס איתו לבידוד.

תו ירוק קורונה
הנחיות התו הירוק שנכנסו לתוקפן הבוקר | צילום: חדשות 13

המגבלות החדשות יחולו החל מיום רביעי גם על שדה התעופה והיוצאים ושבים מחו"ל בשיא עונת התיירות. היציאה למדינות אדומות תיאסר למעט מקרים ייחודיים שיאושרו על ידי ועדת חריגים, והשבים ממדינות כתומות כמו ארה"ב, יוון, צרפת, הולנד ואיטליה, יחויבו בבידוד של שבוע. הממשלה תפעל מהיום גם לצמצום הנוכחות הפיזית של העובדים במשרדי הממשלה ב-50 אחוז וקוראת גם למעסיקים הפרטיים להפחית את נוכחות העובדים במשרדים.

גם בצה"ל הידקו את ההנחיות כאשר החל מהיום לא יהיו התכנסויות בחלל סגור של מעל 100 איש, תיאסר כניסת אזרחים וילדים לבסיסי הצבא, ומשפחות לא יורשו להיכנס ללשכות הגיוס. בנוסף רק מחוסנים ומחלימים יגויסו למילואים ויחויבו הצגת תו ירוק.

במהלך השבת נוספו 2,886 חולי קורונה מאומתים, מספר החולים קשה עלה ל-348, נערכו 78,234 בדיקות קורונה ושיעור הבדיקות החיוביות ירד ל2.94%. מספר המתחסנים במנה שלישית עלה ל-422,326.