פרופ' גרוטו: "כמיליון חיסונים נוספים צפויים להגיע בקרוב"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אמר בריאיון לחדשות 13 כי יגיעו מאות אלפי חיסוני קורונה נוספים, כשהמשלוח הראשון כבר בתחילת השבוע הבא. "הם יעילים גם נגד המוטציות הבריטית והדרום אפריקנית"

זמן צפייה: 07:06

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר היום (שישי) בריאין לחדשות 13 כי צפויים להגיע לישראל כמיליון חיסונים בזמן הקרוב, והתייחס למוטציות החדשות ולהפרות שתועדו עם תחילת הסגר השלישי.

"החיסונים יגיעו בפריסה די מהירה של כמה אלפים או מאות אלפים בשבוע הבא, ובשלב מאוחר יותר יגיעו מנות חיסון נוספות", אמר גרוטו בריאיון, ובהמשך התייחס גם לתיעדוף מתן החיסונים שיגיעו: "כרגע, ועדת התיעדוף החליטה לתת למורים בחינוך המיוחד את האפשרות להתחסן קודם, אבל לא בהכרח שכלל המורים יתחסנו. צריך לזכור שאחננו צריכים להשלים את מתן החיסונים לאוכלוסיה בסיכון, שכ-70% ממנה התחסנה לבינתיים". עוד אמר כי "נכון לעכשיו - אין שינוי במדיניות החיסונים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בי-ם פי 7 נדבקים מת"א; רבע מהבדיקות בביתר עילית – חיוביות

בשל הידוק הסגר: נדחה הדיון במשפט נתניהו שתוכנן ליום רביעי

כמו בסרטים: בולען ענק נפער בחניון בית חולים באיטליה • תיעוד

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

בהמשך הריאיון, התייחס המשנה למנכ"ל משרד הבריאות למוטציות הקורונה: "בניגוד לזו הבריטית, המוטציה הדרום אפריקאית לא נמצאה כאן בישראל. עם זאת, נקטנו בצעדים בנושא, למשל אנחנו שמים בבידוד את כל מי שהגיע מאזור דרום אפריקה. אני מקווה שנוכל לעכב את ההתשפטות שלה בארץ". עוד בנושא זה, אמר כרוטו כי "החיסונים של פייזר יעילים נגד המוטציות החדשות"

בעניין ההפרות שתועדו מאז נכנס לתוקפו הסגר השלישי, המשנה למנכ"ל אמר כי "התמונות האלה הם ביטוי להפרה של הסגר והן בניגוד למדיניות של משרד הבריאות והממשלה. מדובר בתמונות לא ראויות ואני מגנה אותן בתוקף".