בי-ם פי 7 נדבקים מת"א; רבע מהבדיקות בביתר עילית - חיוביות

ברקע הידוק הסגר, מנתוני משרד הבריאות עולה כי התחלואה בחברה החרדית מזנקת. במגזר הערבי ישנם סימנים לבלימת המגפה. בתל אביב ובב"ש רק 4% מהבדיקות השבוע היו חיוביות • ומה קורה בעיר שלכם?

קורונה בתל אביב
תל אביב בימי הקורונה | צילום: רויטרס

בעוד כולנו נושאים עיניים למבצע "לתת כתף" שממשיך לשבור שיאים ומתקרב ל-2 מיליון מחוסנים, את השבועיים הקרובים נעביר בעיקר הבית. הלילה (שישי) נכנס לתוקפו הסגר השלישי שבו מערכת החינוך הושבתה, החנויות והשווקים נסגרו וחל איסור לצאת מטווח של 1,000 מטרים מהבית ללא צורך. אז מהי מפת התחלואה הארצית כיממה לאחר תחילת הסגר - שבתקווה יהיה האחרון?

כיום, ירושלים היא העיר שבה נמצאים הכי הרבה חולים פעילים - 12,685 במספר. בבירה, שיעור הבדיקות החיוביות השבוע היה 14%, כאשר שיעור המאומתים עלה בשבוע אחד ב-41%. אחריה ברשימה ניצבת בני ברק עם 3,163 נשאים, כאשר השבוע, שיעור המאומתים עלה ב-66%.  15% מהתוצאות היו השבוע חיוביות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בשל הידוק הסגר: נדחה הדיון במשפט נתניהו שתוכנן ליום רביעי

חשד: הורים מהדרום גרמו לחבלה בבתם בת השנה – והובילו למותה

היועמ"ש החליט: השר דרעי יואשם בעבירות מס – כפוף לשימוע

אנשי מד''א במתחם ''היבדק וסע'' בירושלים לבדיקות קורונה
אנשי מד''א במתחם ''היבדק וסע'' בירושלים לבדיקות קורונה | צילום: מד''א

עלייה גבוהה בשיעור המאומתים נרשמה גם בערים החרדיות מודיעין עילית, בית שמש וביתר עילית. במודיעין עילית, למשל, נמצאים כיום 2,235 נשאים, כפול מהשבוע שעבר, עם 19% בדיקות חיוביות. בבית שמש, עם 1,813 מאומתים פעילים, השינוי השבועי הינו 65%, כאשר בביתר עילית חל זינוק של 79% במניין הנשאים, שהגיע ל-1,277, ושיעור הבדיקות החיוביות היה גבוה במיוחד - 27% - השיעור הגבוה ביותר מכל הערים בארץ.

ובינתיים בחברה הערבית, בחלק מהיישובים הצליחו להוריד במעט את שיעור המאומתים, ואילו בערים אחרות - דווקא לא. כיום בטמרה, 464 נשאים פעילים, ירידה קלה, אך שיעור התוצאות החיוביות עדיין גבוה מאוד - 17%. כך גם במ'דל שמס, עם 183 פעילים, שם ירד מספר החיוביים השבוע ב-23%. בג'לג'וליה לעומת זאת, מניין הנשאים יותר מהוכפל תוך שבוע.

הקורונה בישראל
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

ומה בתל אביב? בעיר הגדולה הצבועה בכתום יש כיום 1,859 מאומתים פעילים, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות נמוך יחסית ועומד על 4% - כמו בבאר שבע, שבה 909 נשאים. בהרצליה רק 290 נשאים פעילים, ובמודיעין מכבים רעות ישנם כיום 372 חולים.

גם נתניה מוגדרת כתומה עם 930 נשאים, עפולה עם 347, חולון עם 900, אשדוד עם 1,576. קריית שמונה, קריית אונו ונס ציונה מוגדרות ערים צהובות, עם 107, 110 ו-139 מאומתים פעילים בהתאמה.