פרופ' גרוטו: "יש חורים בסגר - נצטרך לחשוב אם לסגור אותם"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות התייחס לאפשרות של החמרת ההגבלות, ואמר: "צריך לדון על כך - לא רואה מצב שיהיו הקלות". עוד ציין: "היציאה מהסגר תהיה הדרגתית, תיקח כמה שבועות"

זמן צפייה: 09:54

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, התייחס הערב (ראשון) לסגר שהוטל על ישראל והודה: "יש האומרים שיש חורים גדולים מדי בסגר, ובצדק מסוים. צריך לחשוב אם אנחנו רוצים לסגור אותם". זאת, לקראת הדיון הצפוי מחר בקבינט הקורונה, שבו יוחלט אם להחמיר את ההגבלות.

גרוטו ציין שהוא לא סבור כי יוחלט על הקלות בהגבלות, גם לא בשבוע השלישי של הסגר שטרם אושר באופן רשמי. עוד הדגיש כי גם היציאה מהסגר תהיה הדרגתית: "יש לנו כבר תוכניות יציאה, וצריך לזכור שגם היציאה תהיה הדרגתית ותיקח כמה שבועות".

עוד בחדשות 13:

משרד הבריאות: 3,406 נדבקים חדשים אובחנו אתמול בקורונה

קורונה, מענקים – ותיעוד אחד מצמרר: הכתבות הנצפות של השנה

4 חודשים אחרי: הילדים שנדבקו בגל הראשון מספרים על מסע ההחלמה

איתמר גרוטו
איתמר גרוטו | צילום: חדשות 13

בנוסף התייחס גרוטו לעלייה בנתוני התחלואה, ואמר: "אנחנו אחראים למצב, אני לוקח אחריות. אם היה צריך לעשות יותר היה מקום לדפוק יותר על השולחן. עד לפני כשבועיים חשבתי שאפשר יהיה להמשיך כך, אבל השתכנעתי שצריכים צעדים חריפים יותר. חשבתי שנוכל בלי סגר, אם היו נמצדים להנחיות כשלונן זה היה עושה את העבודה".

"עשינו מודלים ותחזיות, וזה מה שחזינו שיקרה - ולכן המלצנו על סגר", המשיך. "כל הפעולות שניסינו היו ניסיון להימנע מסגר. ההתפרצות הייתה לפני שבועיים-שלושה עם תחילת בתי הספר וסוף אוגוסט, שאנשים היו בפעילות נרחבת מאוד".

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 3,406 נדבקים חדשים בקורונה. בכך מספר החולים הפעילים עלה ל-50,749, מתוכם 607 במצב קשה, בהם 153 מונשמים ו-257 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-1,229 כאשר עד כה החלימו יותר מ-133 אלף ישראלים.

בתוך כך, מנתוני המשטרה עולה כי אתמול חולקו 2,802 דוחות בגין הפרה של הגבלות הקורונה. כאשר 2,044 מהקנסות חולקו בעקבות יציאה ממקום המגורים לפעולה או למטרה שאינה מותרת ו-629 נוספים לתושבים שלא עטו מסכה. כמו כן, שלושה דוחות חולקו למפרי בידוד ו-30 קנסות חולקו עקב הפעלת מקום ציבורי או עסקי בניגוד לתקנות. בסך הכול מתחילת הסגר חולקו 226,231 דוחות.