4 חודשים אחרי: הילדים שנדבקו בגל הראשון מספרים על מסע ההחלמה

מאיה, סהר, אפרת ומאיה היו מראשוני הילדים ובני הנוער שאובחנו בקורונה בתחילת ההתפרצות. מאז הם כבר הספיקו להחלים ולהתאושש, וכעת הם מספרים: "קשה לנו לראות אנשים שלא שומרים על ההנחיות"

זמן צפייה: 07:24

ארבעה חודשים חלפו מאז שמאיה, סהר, אפרת ומאיה גילו סוף-סוף שהם החלימו מקורונה. הם היו מראשוני הילדים ובני הנוער שנדבקו אז, כשהיו רק כ-400 נדבקים בגילים שלהם. "מרגיש כאילו עברו יובלות, זה מרגיש כמו סיפור", מספרת מאיה מלכה. אחד הרגעים המפחידים הזכורים לה הוא הנסיעה באמבולנס. "ארזתי תיק, יצאתי עם חם-צוואר - עוד לא היו מסכות נפוצות – ואני שוכבת חגורה באמבולנס. זה היה משוגע". אפרת הומינר משחזרת: "זה היה ב-3:00, קיבלתי קוצר נשימה והייתי לבד בבית. היה מפחיד להתקשר לאמבולנס. זה היה קשוח".

למרות הקשיים, הילדים מספרים גם על רגעים שזכורים להם לטובה. "זה נתן לי מלא זמן להתעסק בעצמי, להתמקד בעצמי, לתת לעצמי לעשות את הדברים שאני אוהבת לעשות", מספרת מאיה מלכה. מאיה ואפרת הכירו במהלך האשפוז בבית החולים "שניידר" והפכו לחברות קרובות. "אני אושפזתי לפניה, ויום אחד היא הגיעה ובאיזשהו שלב החליטו לתת לנו לצאת למחלקה, לראות את האנשים האחרים", מספרת מאיה. "התחברנו ממש, שזה מפתיע כי אנחנו בשני עולמות שונים לגמרי".

עוד בחדשות 13:

5,299 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – עלייה נוספת במספר המונשמים

חופים ריקים וכבישים שוממים: כך נראה ראש השנה תחת סגר

שופטת העליון הליברלית בארה"ב רות ביידר גינסבורג מתה בגיל 87

הילדים שהחלימו מקורונה
הילדים שהחלימו מקורונה | צילום: חדשות 13

על התגובות שהם מקבלים מהסביבה הם מספרים: "הרגשתי מובכת והרגשתי אשמה, והרגשתי שאנשים נכנסו לבידוד בגללי, אבל כשנהייתה יותר ויותר מודעות לקורונה, אז זה פחת ופחת", סיפרה מאיה מלכה. אימו של סהר מספרת: "לפעמים כשרוצים להקניט אותו קוראים לו 'ילד קורונה' או 'הינה זה שהיה חולה קורונה'. לי זה קשה".

מאיה טוביאס מספרת שהחששות עדיין קיימים. "אני לפעמים מפחדת להידבק כי יש כמה שאומרים שנדבקים פעמיים, וזה הלחץ של עוד פעם לעבור את זה", מספרת. "אני יודעת מה זה אומר ואני לא רוצה לחוות את זה פעמיים או כל דבר דומה". אפרת מוסיפה: "מה שבאמת קשה אחרי הקורונה זה לראות אנשים שלא שומרים. זה קשוח לדעת שאתה יכול לגרום למוות של מישהו".