גמזו: הגענו ליעדי היציאה מהסגר; היום: הדיון בקבינט הקורונה

ממונה הקורונה אמר בגל"צ כי ימליץ לשרים לפתוח את המגזר הפרטי ללא קבלת קהל ואת הגנים החל מתחילת שבוע הבא • לאחר פגישה עם משרד רה"מ: התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה משהה את המרד

זמן צפייה: 00:51

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר היום (חמישי) כי ישראל הגיעה ליעדי היציאה מהסגר. "כרגע יש 2,000 מאומתים ביום ומקדם ההדבקה ירד ל-0.8", אמר בריאיון לגל"צ. "נמליץ ללכת בתחילת השבוע לצעד ההקלות הראשון - פתיחת המגזר הפרטי שלא מקבל קהל והלימודים בגילי 6-0".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 1,994 נדבקים חדשים בקורונה בישראל, לאחר שבוצעו כ-40 אלף בדיקות - מהן 5.4% חיוביות. 734 מהחולים מוגדרים במצב קשה, ומהם 253 מחוברים למכונות הנשמה. מניין מקרי המוות עומד על 2,099. 1,347 מטופלים מאושפזים בבתי החולים.

היום, ידון קבינט הקורונה בצעדי היציאה מהסגר והוא צפוי לאשר מספר הקלות החל מתחילת משבוע הבא. עם תחילת ההקלות, הגבלת אלף המטרים מאבדת ממשמעותה, לכן היא תוסר ככל הנראה. מעבר לכך, עסקים ומקומות עבודה ייפתחו ללא קבלת קהל, גני הילדים יפעלו לגילאי 0 עד 6, ויתאפשר איסוף עצמי ממסעדות. כמו כן, חופים ושמורות טבע ייפתחו לכניסת קהל.

עוד בחדשות 13:

"היו מכות, אשתי התעלפה": המשטרה פיזרה בכוח חתונה בגבעת זאב

הסרת הגבלת הק"מ ופתיחת הגנים: אלה ההקלות שהקבינט צפוי לאשר

פרויקטור הקורונה רוני גמזו
פרויקטור הקורונה רוני גמזו | צילום: חדשות 13

בין הנושאים שעדיין נמצאים במחלוקת יש את סוגיית לימודים בכיתות א' ו-ב', כאשר במשרד האוצר מעוניינים לחדש את פעילות הכיתות, כדי לשחרר עשרות אלפי הורים למעגל העבודה. מנגד, במשרד הבריאות חוששים שזה יוביל לעודף הדבקה. הסוגיה השנייה היא בהקשר לחנויות הרחוב, שבהן יש מפגש פיזי בין מוכר לקונה ופוטנציאל להדבקה, בזמן שבעלי עסקים סובלים ממשבר כלכלי קשה.

בד בבד, התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה הודיעה הבוקר כי היא מבטלת זמנית את המרד שתכננה, שבמסגרתו היו צפויות להיפתח חנויות רבות בניגוד לחוק. זאת, לאחר שיחה לילית עם נציגי משרד ראש הממשלה, שבה התבקשו להשהות את המרד כדי לנהל משא ומתן.

"בפגישה זעקנו את מצוקת הרשתות והודענו באופן שלא משתמע לשתי פנים שלא נוכל להשאיר את החנויות סגורות", מסרה ההתאגדות. "הפגישה הייתה מקצועית ועניינית. ועלו בה מספר רעיונות שיאפשרו את פתיחת המסחר בהקדם".