אוחנה יבדוק את ההתנהלות בחתונה; מ"מ המפכ"ל: "מגבה השוטרים"

עקב המהומה בחתונה שפוזרה ע"י המשטרה בגבעת זאב, השר לביטחון הפנים הודיע שיפתח בבדיקת האירוע. גמזו גיבה את השוטרים - הח"כים החרדים תקפו: "האובססיביות שלך נגד כל דבר חרדי מעלה תהיות"

זמן צפייה: 06:09

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הודיע הערב (רביעי) כי יבדוק את נסיבות האירוע שבו פוזרה חתונה, שבה נכחו כמאה איש, על ידי שוטרים ופרצה במקום מהומה. "צפיתי בכאב בתמונות, הן אכן קשות - לא אחרוץ דין לפני שמלוא הפרטים יהיו בפניי", כתב אוחנה בציוץ בטוויטר. כמו כן, מ"מ המפכ"ל מוטי כהן וגיבה את השוטרים: "שוב אנו עדים לתקיפת שוטרים שמבצעים את תפקידם כלפי מי שמפר את החוק ברגל גסה".

"לצערי במקום שישמע גינוי חריף כלפי אלו המפרים את התקנות ופוגעים בשוטרים האוכפים אותן, יש מי שבוחרים להשתלח בשוטרים ולהכפישם", המשיך מ"מ המפכ"ל. "אני מגבה ומחזק את ידיהם של השוטרים הפועלים למען שמירת שלום הציבור ובריאותו, ומגנה את כל מי שמנסה לפגוע בהם ובפעילותם לאכיפת החוק. אני שב וקורא לציבור כולו לגלות אחריות ולשמור על החוק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"היו מכות, אשתי התעלפה": המשטרה פיזרה בכוח חתונה בגבעת זאב

ח"כיות מהליכוד בעימות חריף: "לכי את והבלונדינית המפגרת שלך"

זוהר איים לחשוף הקלטות נגד היועמ"ש; רה"מ: דבריו אינם מקובלים

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-crime-part-2010142149' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד פיזור החתונה ממצלמות המשטרה' poster='' kid='1_a9bc1zpt' duration='195'']

ממונה הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, תחילה מסר כי "פעולת המשטרה היום היא מסר לכל מי שמיישם אירועים בחוצפה וחוסר רגישות. סוג האכיפה הזו יימשך. אין לנו סובלנות להתקהלויות המוניות ולחתונות ואנחנו לא ניתן שתופעות כאלה שליוו אותנו בחודשי יולי-אוגוסט יחזרו על עצמן". בעקבות תגובתו ח"כים חרדים זעמו, ואז תיקן: "התגובה נמסרה על בסיס מידע שגוי וחלקי שהובא בפניי. אני חוזר בי מתגובתי הראשונה, מצטער על אופן התגובה. המשטרה נמצאת במשימה מורכבת וקשה במטרה לשמור על ההנחיות ועל בריאות הציבור. לא ניתן לקיים אירועים כמו חתונה בהתקהלות המונית מבלי לסכן את הציבור. אומנם צריך לנהוג באיפוק אבל בנחישות על מנת למנוע הדבקה ותחלואה".

לאחר תגובתו הראשונה של גמזו, ח"כ יעקב אשר תקף ואמר כי "הגיבוי האוטומטי שלך למשטרה הערב מטריד ומקומם, מנין לך מה בדיוק היה באירוע? אני לא זוכר שגיבית את המשטרה בהפגנות ההמוניות והפרועות בבלפור, והאובססיביות שלך נגד כל דבר חרדי מעלה תהיות קשות על החלטות 'מקצועיות' שלך לאורך התקופה".

החתן והכלה שחתונתם פוזרה על ידי המשטרה בגבעת זאב | צילום: חדשות 13

סגן שר התחבורה אורי מקלב הוסיף: "בתור מה אתה מדבר על אלימות הקשה של המשטרה, באיזה סמכות ובאיזה רזומה אתה מדבר על האלימות המשטרתית? אזרחי ישראל מעדיפים להתמודד עם הנגיף המסוכן מאשר עם השוטר המסוכן".

שר הפנים אריה דרעי מסר אחרי האירוע: "שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו על האירוע הקשה בחתונה בגבעת זאב. אמרתי לו כי מדובר באירוע חמור ביותר שבו שוטרים פורצים לבית עם רובים ופוצעים אנשים. דרשתי בדיקה יסודית על ידי גורם חיצוני. ראש הממשלה הבטיח לבדוק את האירוע עוד הערב".

מהומה בחתונה בגבעת זאב
מהומה בחתונה בגבעת זאב | צילום: חדשות 13

ברק דדון, מפקד נקודת רמות, מסר את גרסת המשטרה לאירוע, לפיה "בעקבות דיווח נשלחה ניידת ובה שתי שוטרות. אחת השוטרות הוציאה טלפון, אישה דחפה אותה והעיפה את הטלפון. הן הזמינו כוח נוסף. ביקשו מהאישה להתלוות, ואז התחילה להתגודד סביב השוטרים. השוטרים החלו לבצע מעצרים והושלכו לעבר חפצים. שוטר נפצע. החשוד שהתפרע נפל על פניו ונפצע. אותו אדם שרואים אותו חבול בפניו ודימם זה מהזכוכיות של הבקבוקים שבני משפחתו השליכו".

כאמור, מוקדם יותר הערב פיזרה המשטרה חתונה בת מאה אנשים, שנערכה ביישוב גבעת זאב שסמוך לירושלים. על פי הודעת המשטרה, חלק מהנוכחים התגודדו סביב השוטרים, הפריעו להם בביצוע תפקידם ותקפו אותם. חשוד, שנפצע במהלך העימות עם המשטרה, נעצר לחקירה. בעל הבית נקנס ב- 5,000 שקלים.

החתן סיפר בריאיון לחדשות 13: "היה פה מכות, שוקר, שמעתי צרחות, שוטרים שברו פה דברים, אנשים יצאו מפה עם דם. אני ואשתי לא יכולנו לראות את זה, היא התעלפה בחוץ. החתן טען שהיו בחתונה רק 20 בני אדם.