"היו מכות, אשתי התעלפה": המשטרה פיזרה בכוח חתונה בגבעת זאב

כוחות הביטחון הגיעו לבית שנערך בו האירוע בהשתתפות מאה איש. אחד החוגגים תקף את השוטרים ונפצע, בעל הבית נקנס ב-5,000 שקלים. החתן לחדשות 13: "אנשים יצאו מפה עם דם" • תיעוד

זמן צפייה: 01:51

המשטרה פיזרה הערב (רביעי) חתונה בת מאה אנשים, שנערכה ביישוב גבעת זאב שסמוך לירושלים. על פי הודעת המשטרה, חלק מהנוכחים התגודדו סביב השוטרים, הפריעו להם בביצוע תפקידם ותקפו אותם. חשוד, שנפצע במהלך העימות עם המשטרה, נעצר לחקירה. בעל הבית נקנס ב- 5,000 שקלים. השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הודיע כי יקיים בדיקה של האירוע. "צפיתי בכאב בתמונות, הן אכן קשות - לא אחרוץ דין לפני שמלוא הפרטים יהיו בפניי".

החתן סיפר בריאיון לחדשות 13: "היה פה מכות, שוקר, שמעתי צרחות, שוטרים שברו פה דברים, אנשים יצאו מפה עם דם. אני ואשתי לא יכולנו לראות את זה, היא התעלפה בחוץ. החתן טען שהיו בחתונה רק 20 בני אדם.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-crime-part-2010142149' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד פיזור החתונה ממצלמות המשטרה' poster='' kid='1_a9bc1zpt' duration='195'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ח"כיות מהליכוד בעימות חריף: "לכי את והבלונדינית המפגרת שלך"

זוהר איים לחשוף הקלטות נגד היועמ"ש; רה"מ: דבריו אינם מקובלים

"מה אתה רוצה מביבי?": גבר השחית ארון חשמל בבניין "הארץ"

חתונה בגבעת זאב
חתונה בגבעת זאב | צילום: חדשות 13

המשטרה פרסמה את תיעוד האירוע כפי שצילמו אותו השוטרים שהגיעו לזירה, ובו נראים המשתתפים בחתונה מסרבים להתפנות חרף בקשות השוטרים, עד שהאירוע מחריף לפסים אלימים.

שר הפנים אריה דרעי מסר אחרי האירוע: "שוחחתי עם רה״מ נתניהו על האירוע הקשה בחתונה בגבעת זאב. אמרתי לו כי מדובר בארוע חמור ביותר שבו שוטרים פורצים לבית עם רובים ופוצעים אנשים. דרשתי בדיקה יסודית על ידי גורם חיצוני. רה״מ הבטיח לבדוק את הארוע עוד הערב".

לאחר האירוע נמסר מטעמו של ח"כ יעקב ליצמן: "אני מזועזע ונדהם מול התיעוד הקשה מחתונה שנהרסה הערב לקול בכי האורחים ובעלי השמחה, בשל אלימות משטרתית קשה. לצד החובה לשמירה על ההנחיות, אין לקבל התנהגות מחפירה כזו של השוטרים במקום. מדובר באיבוד עשתונות, תוך הפעלת כוח מופרז בחוסר חמלה וללא התחשבות מינימאלית. השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, אם אמון הציבור במשטרה חשוב לך, תמנה מיידית קצין חוקר לאירוע הקשה והמיותר הזה. לא נוכל לשתוק מול מראות מדממים ובלתי אנושיים אלו, ואין לעבור על כך לסדר היום".

החתן והכלה שחתונתם פוזרה על ידי המשטרה בגבעת זאב | צילום: חדשות 13

ח"כ משה גפני אמר בתגובה לאירוע כי "ביקשנו היום בכנסת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית להתנהלות המשטרה, שמתברר גם מהאירוע הערב שמדובר במשטרה אלימה, חסרת כל פרופורציה.
אנחנו נצטרך לשקול ולהחליט על הצבעות שלא יהיו נוחות לקואליציה בנושאים שחשובים להם אבל חשובים לעם ישראל".