פרופ' גמזו הציג את התוכנית: היעד - מאות חולים עד ספטמבר

הממונה על הקורונה אמר בהצהרה לתקשורת כי "אנחנו חייבים לתת עוד דחיפה קדימה". עוד ציין שבהמשך ההגבלות יוטלו לפי ערים: "נשקול לא לפתוח את מערכת החינוך בערים האדומות"

זמן צפייה: 06:26

הממונה על הקורונה הפרופ' רוני גמזו נתן היום (חמישי) הצהרה לתקשורת ובה הציג את התוכנית שהביא לקבינט להורדת רמות התחלואה. "ישראל השיגה הקטנה של התחלואה, עצירה. הצגתי בקבינט את כל תמונת המצב. ברור לנו שזה נעצר ואנחנו רואים גם את העצירה בחולים הקשים", אמר בפתח דבריו.

"היעד - מאות חולים עד ספטמבר, ישראל מדשדשת, וזה פוגע בכלכלה. החודש הקרוב מורכב", המשיך. "אנחנו חייבים בנקודה הזו לתת עוד דחיפה קדימה. ברור שכולם מבינים את המשמעות של סגר. פגיעה בחברה ובכלכלה, גם שרי הממשלה מבינים את זה. אנחו מחכים עם צעדים דרסטיים של הגבלות שכאלה. המסר שלי לקבינט התקבל בפה מלא. כולם הבינו שאנחנו רוצים לקבל עוד הזדמנות להפחית את מקדם התחלואה עוד יותר".

"התרת הגבלות זה משהו שאני מאוד רוצה לעשות, במיוחד שיש סטירות", ציין. "כמו סגירת חנויות בסופי שבוע, כולם הסכימו איתי שזה לא הגיוני וזה מבוטל". אישור הצעד יובא בהמשך היום לאישור הממשלה. גמזו המשיך והציג את מודל הרמזור לפיו השאיפה היא שמתחילת ספטמבר לא יהיו יותר מגבלות ארציות, אלא רק לפי רמות תחלואה בערים: "ייתכן שמערכת החינוך לא תיפתח בערים אדומות. הקבינט קיבל את כל ההמלצות שלי, בסופו של דבר על מערכת הבריאות מאחוריי".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הפרויקטור גמזו: "לא נהיה פזיזים בהסרת ההגבלות"

גמזו: "האמון התערער. לא יהיו עוד הגבלות ללא היגיון"

ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו
ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו | צילום: לע''מ

עוד ציין כי כחלק מהתוכנית, "הרשות המקומית חייבת להיכנס עמוק. ממחר יהיה לנו פורום של הרשויות המקומיות מהמגזר החרדי, מהמגזר הערבי, וערים כתומות נוספות. אני לא מדבר מהמשרד הייתי שם וראיתי את המורכבות ואת המוטיבציה של ראשי הערים".

גמזו התייחס גם לחתונת נכדו של האדמו"ר אמש שבה נכחו אלפי אנשים, ואמר כי "מה שראינו אתמול בחתונה זה פוטנציאל להדבקה המונית. זה מטריף אותי, זה מכעיס אותי, דיברתי עם ראש מנהלת האכיפה בישראל וצריך להיות הרבה יותר נוקשים. אסור לקבל את זה. אני פונה לציבור החרדי ולמנהיגיו – דבר שכזה זה בוודאות הדבקה. הייתה תקופה שלא היו שמחות וחתונות והתקופה הזו עברה, כרגע אנחנו רואים שמחות עם הפרה של הכללים, וזה לא יכול להימשך. מי שעושה את זה בעצם מתנהג באיזשהו אקט של כמעט רולטה".

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו היום עולה כי מפרוץ המגפה בישראל 78,514 בני אדם אובחנו חיוביים לנגיף הקורונה, 569 מהם מתו מסיבוכי המחלה ו-53,362 החלימו. כיום, בישראל יש 24,576 נשאים פעילים. 345 חולים במצב קשה, מהם 100 מונשמים, ואילו 145 במצב בינוני. אתמול בוצעו 25,457 בדיקות, כששיעור הבדיקות החיובית עמד על 6.9%.