הפרויקטור גמזו: "לא נהיה פזיזים בהסרת ההגבלות"

פרופ' גמזו נשא דברים בתום ביקור במשל"ט הקורונה, והצהיר: "ניישר קו בהנחיות שנראות לא סבירות, רוצים שהכללים יהיו ברורים". אדלשטיין: "הצלחנו לעצור את עליית הנגיף - אבל זה לא מספיק"

זמן צפייה: 06:56

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו התייחס היום (ראשון) למאבק בהתפשטות הקורונה בישראל, והצהיר: "לא נהיה פזיזים בהסרת ההגבלות - ניישר קו בדברים שנראים כלא סבירים. אנחנו לא רוצים שהכללים לא יהיו ברורים". את הדברים אמר בתום ביקור במשל"ט הקורונה, שבו השתתפו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין.

עוד הוסיף גמזו: "אנחנו עובדים בכל הכיוונים והגזרות, כולל כניסה לנושא האכיפה וההסברה. אנחנו מאוד קרובים למצב שהתחלואה תרד, אנחנו בקו יציב. צריך להמשיך להקפיד על ההנחיות, להיות ממושמעים גם בהקשר של החקירות והבידודים".

עוד בחדשות 13:

שינוי במדיניות הבידוד: תקופת ההחלמה תיספר מיום לקיחת הדגימה

הפעימה הבאה של המענקים: מקבלי קצבאות יקבלו כסף בשלישי ורביעי

תחזית האוצר: חזרה לתעסוקה מלאה במשק רק בעוד 5-4 שנים

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו
ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו | צילום: חדשות 13

שר הבריאות אדלשטיין נשא דברים גם הוא. "בימים האחרונים ברור שהצלחנו לעצור את עליית הנגיף - זה טוב אבל זה לא מספיק". לדבריו, "המספרים של הנדבקים החדשים ושל החולים במצב קשה - עדיין גבוהים ומדאיגים. צריכים להמשיך ולעשות מאמץ משותף, זה תלוי בשיתוף פעולה של כולנו".

נתניהו הוסיף: "אנחנו קונים אופציות לחיסונים", סיפר ראש הממשלה, "הסימנים למציאת חיסון נראים מעודדים. מוקדם מדי להגיד, אבל אם יהיו חיסונים אני רוצה שלמדינת ישראל תהיה נגישות אליהם. קודם כל לצוותים הרפואיים לאוכלוסיות בסיכון, ואחר כך ליתרת האוכלוסייה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הבוקר שינו במשרד הבריאות את מדיניות הבידוד עבור חולי קורונה, כך שכעת תקופת ההחלמה תיספר מיום נטילת הדגימה ולא מיום קבלת התוצאה. מכאן, שחולי קורונה שהחלימו יוכלו לצאת מהבידוד בתום 13 יום מיום הבדיקה - ולא, כאמור, מיום קבלת התשובות כפי שהיה נהוג עד עכשיו. עוד הוחלט לקצר את ימי הבידוד לצוותים הרפואיים לעשרה ימים, זאת כפוף לשתי בדיקות שליליות שיתקבלו ביום ה-8 והעשירי לבידוד.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 625 ישראלים אובחנו אתמול בקורונה, זאת כאשר שיעור הבדיקות החיוביות היה 8.4%. בכך, הגיע מניין הנדבקים מתחילת המגפה ל-72,283. מניין המחלימים עומד כעת על 45,629, בעוד מספר הנשאים הפעילים הינו 26,127. עוד עולה מהנתונים כי 328 מהחולים במצב קשה, מהם 96 מונשמים. 154 חולים במצב בינוני. 527 בני אדם מתו עד כה מהנגיף.