הפעימה הבאה של המענקים: מקבלי קצבאות יקבלו כסף בשלישי ורביעי

לאחר שהכנסת אישרה להעביר לאזרחים את כספי המענקים בסך 6.7 מיליארד שקלים, הביטוח הלאומי הודיע כי 800 אלף ישראלים שזכאים למענק מוגדל יקבלו אותו במהלך השבוע, נוסף למענק הבסיסי

זמן צפייה: 07:57

המוסד לביטוח לאומי הודיע היום (ראשון) כי 800 אלף ישראלים זכאים למענק מוגדל, כאשר חצי מהם יקבלו אותו ביום שלישי והחצי השני ברביעי, בנוסף ל"מענק לכל אזרח" הבסיסי שאישרה הממשלה בשבוע שעבר.

מוקדם יותר היום יצאה לדרך תוכנית "מענק לכל אזרח" ומענקים הועברו ל-1.2 מיליון ישראלים עבור שלושה מיליון ילדים. כאמור, הפעימה הבאה תתחיל ביום שלישי למקבלי מענקים מוגדלים (מקבלי קצבאות התלויות במבחני הכנסה, כלומר, החלשות ביותר). ביום רביעי הביטוח הלאומי יחל גם לשלם את המענקים לבוגרים מעל גיל 18, ללא הבחנה אם הם רווקים או נשואים - לכל מי שיש שפרטי חשבון הבנק שלו רשום במערכת של המוסד.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם שר האוצר ישראל כ"ץ ומנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר, ואמר כי "היום זהו יום בשורה. כפי שהבטחנו, 40 אלף עסקים נוספים קיבלו היום פעימה נוספת של עזרה וגם 99.57% מילדי ישראל, שהם שלושה מיליון ילדים ב-1,250,000 משפחות. הבטחנו וקיימנו להביא מהר את המענקים לילדים, למשפחות ולעסקים. יהיו עוד תוכניות. זו בשורה גדולה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ על ההפגנות נגדו: מנסים לרמוס את הדמוקרטיה בשם הדמוקרטיה

בית המשפט הורה ליאיר נתניהו להסיר את הציוץ נגד מארגני המחאה

שינוי במדיניות הבידוד: תקופת ההחלמה תיספר מיום לקיחת הדגימה

המוסד לביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי | צילום: החדשות 13

שר האוצר ישראל כ"ץ הוסיף: "הבטחנו שהפעם זה יקרה מהר, והיום הכסף עבור שלושה מיליון ילדים נכנס לחשבון הבנק. הבטחנו שהפעם זה יקרה מהר, ולמעלה מ-40 אלף עצמאים קטנים קיבלו היום את הכסף לחשבון הבנק שלהם. זה יילך ויימשך – הביטוח הלאומי יעביר ליותר ויותר הורים, מבוגרים, מקבלי קצבאות, חיילים וחיילות משוחררים ולכל מי שהחלטנו את כל הכספים וכפל הקצבאות".

"יחד עם זאת, כל העסקים, כל העצמאים, כל השכירים שהבטחנו להם שעומדים בקריטריון – יקבלו דמי אבטלה לשנה, יקבלו מענקים – מענקי שכר ומענקים עסקיים - במשך שנה, וגם העסקים עצמם יקבלו את הסיוע", המשיך שר האוצר.

מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר אמר כי "במהלך השבוע אנו נעביר את יתרת המענקים לכל התושבים במדינת ישראל: אלה שמקבלים כפל מענק ואלה שיקבלו את המענק הבסיסי. אנו עושים את הכל כדי שהמענקים יעברו לחשבונות של כל הזכאים עד סוף השבוע הזה, מקסימום - תחילת שבוע הבא. אלה שאין לנו את חשבונות הבנק שלהם – אנו נעביר את הכסף שמגיע להם לבנק הדואר, הם יידרשו להגיע לשם, להזדהות, ולקבל את הכסף במזומן. לא יהיה אחד שלא יקבל את המענק שמגיע לו".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

ביום רביעי, כזכור, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את התוכנית המעודכנת, שבמסגרתה יקבל כל תושב ישראל 750 שקלים כסיוע כלכלי. הורים יקבלו 500 שקלים עבור כל ילד, עד ילד רביעי, ו-300 שקלים עבור על ילד נוסף. מי שלא מקבל קצבה מהביטוח הלאומי יצטרך להירשם באתר כדי לקבל את המענק.

מקבלי קצבאות נכות, אבטחת הכנסה, השלמת הכנסה, סיעוד, מזונות, ניצולי שואה נצרכים, עולים נזקקים, ואוכלוסיות נצרכות נוספות יקבלו מענק כפול. חיילים משוחררים ובנות שירות לאומי משוחררות יקבלו 500 שקלים נוספים.

בביטוח לאומי הבהירו כי עד כה אומתו כ-5.3 מיליון חשבונות בנק מתוך 6 מיליון, וכי הביטוח הלאומי יפנה במסרון לאזרח שחשבונו לא אומת ויעדכן אותו כי עליו לאמת את החשבון שלו. אזרחים יוכלו לעדכן באתר האינטרנט של ביטוח לאומי, במוקדים טלפוניים ובמידת הצורת בהגעה לסניפים.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

עוד הדגישו בביטוח לאומי כי אין צורך למלא שום טופס מלבד פרטי החשבון באתר - למי שהביטוח הלאומי יעדכן שיש צורך באימות המספר. למי שאין כלל חשבון בנק יוכל להגיע לבנק הדואר ולקבל את התשלום במזומן. כמו כן, הביטוח הלאומי לא יתקשר לאנשים טלפונית ולא ישלח קישור בסלולרי על מנת למנוע "פישינג" או ניצול של גורמים פליליים המעוניינים לאסוף מידע, ועל כן ההפנייה תהיה לאתר.

עובדי המגזר הציבורי שמרוויחים יותר מ-30 אלף שקלים בחודש לא יקבלו מענק כלל, וכך גם אזרחים שמרוויחים יותר מ-640 אלף שקלים בשנה. בעקבות התנגדות שר האוצר, לא יוטל מס על אף אזרח שיקבל את המענק.