גמזו: שוקלים לקצר את הבידוד - יש מספיק בדיקות בשביל זה

ממונה הקורונה סיפר כי הוא שוקל לשנות את ההנחיות, וקרא לתושבים להיבדק גם ללא אישור רופא • שר הבריאות: "יש רשויות שלוקוחות את העניינים לידיים - ורואים את התוצאות בשטח"

זמן צפייה: 01:57

ממונה הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, סיפר היום (רביעי) כי הוא שוקל לשנות את ההנחיות ולקצר את משך הבידוד. לדבריו, "יש מספיק בדיקות, כדי שנוכל לעשות את זה". כמו כן, גמזו קרא לתושבי ישראל ללכת להיבדק גם ללא אישור רופא: "חיסול הקורונה תלוי במסירות שלכם ובהתגייסות ללכת להיבדק. אם יש חשד נסיבתי - ללכת להיבדק".

במקביל, שר הבריאות, יולי אדלשטיין, אמר במהלך ביקור בקורס מתשאלים לחקירות אפדימיולוגיות במועצה האזורית מטה בנימין, כי "הנתונים משמחים - עצרנו את העליה בחולים הקשים אף שאתמול והיום אובחנו כ-3,000 נדבקים. יש מספר לא קטן של רשויות שבמקום לבכות על מר גורלן - לוקחות את העניינים לידיים, פועלות נכון ורואים את התוצאות בשטח".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות: החזרה ללימודים עד כיתות ג' תהיה ללא קפסולות

שאשא-ביטון בווטסאפ של הליכוד: קמתי בוכה, לא אתמוך בהמשך הסגר

בשל ההדבקות ההמוניות בבסיסים: חיילים יוכלו לשהות בבידוד ביתי

פרופסור רוני גמזו
פרופסור רוני גמזו | צילום: חדשות 13

הבוקר, בדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה על מתווה החזרה ללימודים, מנהלת המחלקה לחינוך וקידום הבריאות במשרד הבריאות אפרת אפללו אמרה כי "החזרה ללימודים תהיה באותה דרך כמו שנפתחה שנת הלימודים - בלי קפסולות עד כיתה ג'".

לדבריה, כיתות ה' ומעלה יחזרו לבתי הספר רק כאשר מניין הנדבקים היומי יעמוד על 250 בני אדם, ואילו תלמידי א'-ד' יחזרו עוד לפני כן, כאשר מספר הנדבקים היומי לא יעבור את האלף. אפללו הבהירה כי "לא יהיה יותר מעבר של מורים ומפעילים חיצוניים בין קבוצות. יהיה חידוד של הנהלים לצוותים על כך שבהתנהלות היומיומית יהיו עם מסכות".

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין
יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין | צילום: אתר הכנסת

מי שעוד נכחה בדיון היא מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שהבהירה: "גם אם יוחלט לפתוח את הגנים בראשון - יהיו שיבושים בשטח. רשימות צריכות זמן להיערך". בינתיים, בדיון עלתה האופציה לפיה מורים יחוייבו לעטות גם מסכת פנים שקופה מעל המסכה הרגילה.

"הפקידות של משרד החינוך מנותקת מהשטח – המתווים לא ישימים בשטח", טענה בן דוד. "בלי שיתוף פעולה של הצוות - שום מתווה לא יצלח". לדבריה, "אין שיתופי פעולה כרגע, ולכן המתווים מתפוצצים".