בשל ההדבקות ההמוניות בבסיסים: חיילים יוכלו לשהות בבידוד ביתי

בצה"ל הודיעו על שינוי מדיניות, וכעת יתאפשר ללוחמים שנדרשים להיכנס לבידוד להעביר אותו בביתם. באחריות היחידות לוודא כי לחיילים קיימת היכולת להתבודד כנדרש, וכן לבצע בדיקה אם יצטרכו

זמן צפייה: 00:35

צה"ל הודיע הבוקר (רביעי) על שינוי מדיניות הבידוד ביחידות הסגורות, ולנוכח נתוני ההדבקה ההמוניים בבסיסים - מעתה והלאה חיילים יוכלו לשהות בבידוד ביתי. הבידוד יאושר בסמכותו של מפקד יחידה בדרגת סא"ל, ורק לאחר שהיחידות יוודאו כי החייל אכן יכול להעביר את הבידוד כנדרש - יתקבל האישור לכך.

במקרה הצורך, הסבירו בצה"ל, חיילים בודדים למשל יוכלו להשתמש במתקני אגף כוח באדם למשך ימי הבידוד. כמו כן, על היחידה לוודא כי חיילים השוהים בבידוד ביתי ונדרשים לבצע בדיקת קורונה יבצעו אותה על פי הנהלים. בתוך כך, עדיין קיימת האופציה לבידוד יחידתי, זאת בתנאי שישנם תנאים מתאימים והחיילים יכולים להתבודד ללא צפיפות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סגן שר הבריאות: "מעריך שיש סיכוי גבוה שהגנים ייפתחו בראשון"

ברקע משבר הקורונה: זינוק במספר הנרשמים ללימודים אקדמיים

במהלך מעצר מבוקש בשכם: שני לוחמי צה"ל נפצעו קל ובינוני ממטען

הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף
הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף | צילום: דובר צה''ל

בשבוע שעבר, הורי טירונים שמשרתים במחנה 80 הגיעו לכניסה לבסיס שבצפון בדרישה לשחרר את בניהם ובנותיהם הביתה, תוך כדי שהם משמיעים האשמות קשות נגד הצבא. זאת, בעקבות התפרצות קורונה במקום שכללה עשרות נדבקים. "צה"ל מתייחס לחיילים כאל קורבנות. הוא מקריב אותם לכאורה על חשבון הבריאות שלהם לטובת האוכלוסייה הכללית", אמרה דפנה כפיר, אם לאחת הטירוניות במחנה 80.

באופן יוצא דופן, המפקדים הזמינו נגד ההורים משטרה, בטענה שהם מפרים את הסגר: "ההורים נמצאו בקרבת הש"ג והפריעו לתנועה ולציר הפינוי של היחידה. לכן הזמנתי משטרה, אני לא המפקדת של ההורים", אמרה מזי סוויסה, מפקדת מחנה 80. חוסר הסדר בבסיס הטירונים אולי מסמל את מה שעובר על צה"ל בגל השני של הקורונה, שכלל התפרצויות של המחלה כתוצאה ממגע של החיילים עם הבית ותלונות הורים על הסגר הממושך עליו הכריז הרמטכ"ל אביב כוכבי.

אחד ההורים בכניסה למחנה 80
אחד ההורים בכניסה למחנה 80 | צילום: חדשות 13

עקב אירוע ההדבקה, צה"ל הזמין את צוות חדשות 13 לתוך המחנה במטרה לראות את המאמצים לקטיעת ההדבקות בבסיס. אולם, הודעה ששלח אחד החיילים להוריו משקפת את המצב האמיתי: "רק שתדעו שאמרו לנו לנקות את כל המקום כי באים לכאן כתבים ואמרו לנו שאסור לצאת מהחדרים ואסור להתראיין". "פשוט משקפים פה מציאות שהיא שקרית ודואגים כל הזמן לסתום לנו את הפה", כתב.

"צה"ל החליט, בשיתוף משרד הבריאות, שהוא מסייע למנוע את שרשראות ההתפרצות", אמר תא"ל רונן כהן, קצין לוגיסטיקה ראשי, והוסיף: "הדרך היחידה שלו זה להשאיר את הצבא בעוצר, ואני אומר כאן למשפחות - תסמכו על צה"ל".