שאשא-ביטון בווטסאפ של הליכוד: קמתי בוכה, לא אתמוך בהמשך הסגר

יו"ר ועדת הקורונה כתבה לחבריה כי אין בכוונתה להצביע עם הקואליציה על הארכת התקנות; קיש ענה לה: "לכולנו כואב, אבל את היחידה שפועלת בפופוליזם ולרווח פוליטי עתידי על חשבון הליכוד"

זמן צפייה: 00:32

בעת שוועדת החוקה דנה בהארכת הסגר כפי שאישרה אמש הממשלה, יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא-ביטון כתבה הבוקר (רביעי) לחבריה בליכוד כי אין בכוונתה להצביע בעד המשך ההגבלות. "אני נמצאת היום בכנסת אך לא אגיע להצבעות מתוך מחאה, עד אשר תבוטל הגבלת התנועה הבסיסית של אלף המטר באופן מוחלט וההגבלה על עסקים קטנים עד עשרה עובדים".

"אני כותבת לכם מדם ליבי", המשיכה שאשא-ביטון בקבוצת הווטסאפ של המפלגה, "ואם אף אחד לא יוציא את זה מכאן - אז זה גם יישאר בינינו בקבוצה". היא תיארה כיצד התעוררה הבוקר בדמעות, "שפשוט זלגו. בכיתי. אמיתי - לא בשביל התיאור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל ההדבקות ההמוניות בבסיסים: חיילים יוכלו לשהות בבידוד ביתי

זוהר איים לחשוף הקלטות נגד היועמ"ש; רה"מ: דבריו אינם מקובלים

צעיר ממזרח י-ם תיעד עצמו רץ על קברים, העלה לטיקטוק – ונעצר

יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון | צילום: חדשות 13

"מאז שבת לפני ראש השנה לא פגשתי את הוריי, ואת הבן שלי אני לא רואה כי אני לא מרשה לו לבוא הביתה מביתנו שבקריית שמונה בגלל שאסור. ברור לי היום לחלוטין – מי שמצביע בעד המשך ההגבלות האלה או תומך בהן, בסבירות גבוהה 'שבר' את הסגר. לא מבין מה מרגישים אלה שנשמרו עד כה וכנראה לא מכיר משפחות או מציאות של אנשים שנמצאים על הקצה מבחינה כלכלית".

יו"ר הוועדה המשיכה וכתבה כי למרות שהיא "נחשבת אישה חזקה ששברה בחייה חומות ברזל", כלשונה, היא "מוצאת את עצמי בסיטואציה זו - אז תחשבו מה מרגישים אותם אנשים שיושבים לבדם כבר תקופה ארוכה, מה מרגישים המבוגרים שכל מה שמחזיק אותם זה המשפחה והנכדים".

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: דוברות המשטרה

"תחשבו על בעלי העסקים הקטנים שכלואים לא רק בבית, אלא גם בין ייצר ההישרדות לבין הרצון לשמור על החוק. באיזה מצב המדינה מעמידה אותם?! כולם יודעים, גם אתם, שמדובר באיוולת. בהגבלה שרופאים רבים צועקים שהיא אסון ואין לה שום תרומה להורדת התחלואה".

לבסוף, ביקשה מחברי למפלגה "להפעיל את הלחץ הנדרש לבטל מיידית את הגבלת הפעילות השרירותית הזו, וכן את ההגבלה על עסקים קטנים עד 10 אנשים. אנחנו מאבדים את האזרחים, ואז גם מעט האמון שנשאר לנו כדי להילחם בהתפשטות הנגיף - כבר לא יהיה", סיכמה.

יואב קיש, סגן שר הבריאות
יואב קיש, סגן שר הבריאות

בתגובה לדבריה, סגן שר הבריאות יואב קיש יצא נגדה וכתב לה: "יפעת, את לא היחידה שהמצב כואב להם ושותפים לאתגר של הקורונה והתחלואה. אבל כן, את היחידה שפועלת בפופוליזים ולרווח פוליטי עתידי על חשבון הליכוד. 'שישאר בקבוצה..' בדיחה טובה. ברור שיגיע לתקשורת - וכנראה על ידי הדובר שלך. שיהיה לך בהצלחה בהמשך הדרך".

חברת הכנסת אסנת מארק הגיבה לדבריו של קיש, וכתבה: "יואב, מה לא הבנת? היא צריכה לשרוד פוליטית. אין לה כל אחריות כלפי העם, כלפי המשפחות שאיבדו את יקיריהם, כלפי אלה שמתמודדים עם המחלה והשלכותיה. היא רק מחפשת את הפופוליסטיות ועוד חיבוק מהשמאל. זכרי שביום שתפסיקי לשרת אותם - יזרקו אותך".