ברבש מול גמזו: המאבק הסוער סביב מינוי פרויקטור הקורונה

לשני הפרופ', שניהם מנכ"לי משרד הבריאות ואיכילוב בעבר, קריירה דומה, אך גישות שונות לטיפול במגפה. ברבש תומך בהגבלות מחמירות, ולעומתו גמזו נוקט בגישה מתונה יותר. "עם ישראל הרוויח"

זמן צפייה: 07:40

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הכריזו אמש (חמישי) על מינויו של פרופ' רוני גמזו לתפקיד ממונה הקורונה הלאומי. ההכרזה העלתה תמיהה בנוגע לקבלת ההחלטות בצמרת השלטון, שכן ביום רביעי עוד נחשב פרופ' גבי ברבש למועמד המוביל, אך זה הסיר את מועמדותו לאור חילוקי דעות בנוגע לסמכויות שיקבל.

גמזו, כמו ברבש, היה מנכ"ל משרד הבריאות ומנהל בית החולים איכילוב, אך בניגוד אליו, הוא נוקט בגישה מתונה יותר בכל הקשור להטלת סגרים והגבלות על האוכלוסייה. "ברבש הוא אושייה חשובה", הדגיש הפרופ' יורם לס, מהמבקרים הבולטים של גישת הסגר להתמודדות עם מגפת הקורונה. "יש לו המון זכויות, אבל בנושא הזה הוא טועה".

פרופסור גבי ברבש
פרופסור גבי ברבש

כאמור, ברבש הסיר לבסוף את מועמדותו, וגמזו מונה לפרויקטור הקורונה. "הוא מעבר לפרויקטור", הסביר יו"ר בית החולים אסותא. "הוא היה מנכ"ל משרד הבריאות, הוא היה מנכ"ל של משרד ממשלתי מספר שנים, הוא היה ועדיין מנכ"ל בית החולים איכילוב, בית חולים מרכזי וגדול, יש לו יכולות ניהוליות, מעבר לזה שההשכלה שלו, גם ההשכלה הרפואית, גם ההשכלה הניהולית. הוא בהחלט אדם ראוי ביותר. איש חזק, אסרטיבי, ממוקד מטרה".

מהתבטאויותיו של גמזו בעבר, עולה כי הוא רגיש להשפעות הכלכליות-חברתיות של מגפת הקורונה וההגבלות על האוכלוסייה, ולא רק להשפעות הבריאותיות. "אנשים לפעמים חושבים שבואו נפחיד, הפחד או החרדה תיצור מילוי הנחיות. אני חושב שיש שלב מסוים שחרדה או הפחדה לא עובדת", התבטא גמזו.

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו
ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו

"אני מאוד מכבד אותו שהוא לקח על עצמו בזמן קצר החלטה לקבל אחריות על משימה שהיא כמעט בלתי אפשרית. היא כמעט בלתי אפשרית", אמר פרופ' שמר. פרופ' יריב יוגב, מנהל אגף נשים ומיילדות בבית החולים איכילוב, סיכם: "עם ישראל כולו הרוויח בגדול שגמזו יהיה זה שינהל את פרויקט הקורונה במדינת ישראל".