מהערב: כל השבים לישראל מחויבים להיכנס לבידוד במלונית

ברקע התפשטות המגפה ובניסיון לבלום את העלייה בתחלואה, ישראלים החוזרים מכל מדינות העולם יישלחו מעתה לבידוד במלוניות הייעודיות. קשישים ונשים בהיריון, בין היתר, יידרשו לבידוד ביתי

זמן צפייה: 04:04

בהתאם להחלטת משרד הבריאות, כל הבאים לישראל החל מהערב (רביעי) בשעה 22:00 מחויבים להיכנס לבידוד במלונית - ללא קשר למדינה ממנה הגיעו, זאת בניסיון לבלום את התפשטות מגפת הקורונה והעלייה בתחלואה כפי שנרשמה בשבועות האחרונים.

כ-7,000 נוסעים נחתו היום בנתב"ג - חלקם קיצרו את החופשה והקדימו את הטיסה רק על מנת להתחמק מבידוד במלונית. במהלך הלילה הקרוב צפויים לנחות כ-900 נוסעים ומחר כ-3,600 נוספים, אותם יקבלו כוחות משטרה וחיילי פיקוד העורף, שילוו אותם באוטובוסים למלוניות בירושלים.

בנמל התעופה נרשמה הערב נוכחות נרחבת של פיקוד העורף והמשטרה. אין מגבלה על כמות האנשים באוטובוס, ונהגי האוטובוס לא יודעים לאיזה מלון הם מסיעים את הנוחתים עד שכל הנוסעים עולים עליו - כדי למנוע התפרעויות ובקשות מיוחדות של הנוסעים למלונות מועדפים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות יבקש מהממשלה: סגר מלא מיום ראשון – ל-25 ימים

מות נער הגבעות: 4 שהיו ברכב נחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות

נערך למרוץ לנשיאות? עמיר פרץ לא יתמודד על ראשות העבודה

נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה
נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

ועדת חריגים שתוצב בשדה התעופה דוד בן גוריון תבחן חריגים, אשר יוכלו לקיים את הבידוד בביתם ולא במלונית. החריגים הם, בין היתר, קשישים, נשים בהריון מתקדם, אנשים הזקוקים לטיפול מיוחד וכן קטין שנסע לבדו.

הנחיות אלה תקפות לעשרה ימים, שאחריהם ייבחן העניין מחדש. זאת, כדי לאפשר למומחים לבחון את הצעדים הבאים הנוגעים למוטציית הקורונה שמקורה בבריטניה. עלות מבצע החזרת הישראלים עולה למדינה כ-850 מיליון שקלים - 180 שקלים לאדם ללילה במלונית, כאשר כל מלון יקבל לבסוף 1.7 מיליון שקלים.