מות נער הגבעות: 4 שהיו ברכב נחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות

ארבעת הנערים חשודים גם ביידוי אבנים על מכוניות פלסטיניות. בית המשפט דחה את הערר שהגישו וטרם ברור אם מחר המשטרה תבקש את הארכת מעצרם או שתסכים לשחרר אותם בתנאים מגבילים

זירת התאונה בשומרון
זירת התאונה בשומרון | צילום: אלעזר ריגר

מות נער הגבעות בשטחים: ארבעת הנערים שהיו ברכב עם אהוביה סנדק, נער הגבעות בן ה-17, אשר נהרג שלשום בתאונת דרכים במהלך מרדף משטרתי, נחקרים בשעה זו (רביעי) במשטרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

מוקדם יותר היום, בית המשפט דחה את הערר שהגישו החשודים - שכזכור נחקרו גם בחשד כי יידו אבנים על מכוניות של פלסטינים, ובשלב זה עדיין לא ברור אם מחר בדיון בעניינם המשטרה תבקש להאריך את מעצרם, או שתשחרר אותם בתנאים מגבילים.

עורכי הדין נתי רום ועדי קידר, אשר מייצגים את הנערים, מסרו בתגובה: "מדובר בפרשיית טיוח נוראה ומטרידה ביותר. לא יאמן. שוטרים ניגחו רכב, כתוצאה מהניגוח נהרג נער, יש תלונה בגין רצח כנגד השוטרים והמשטרה זורקת את זה על נערים במקום לקחת אחריות, אפשר לסגור את המשטרה. מלבד הבושה והשפל המוסרי, יש כאן שיבוש חקירה, והתנהלות פלילית ברמות הכי גבוהות של המשטרה. אנחנו לא נשתוק, ולא נעצור עד שהצדק ייצא לאור".

לכתבות נוספות בנושא >>

"המשטרה לא מעדכנת אותנו": הוריו של נער הגבעות שנהרג בריאיון

נער גבעות נהרג בתאונת דרכים – במהלך מרדף משטרתי בבנימין

אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר
אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר | צילום: באדיבות המשפחה

לטענת המשטרה, ארבעת הנערים ברכב שהיה מעורב בתאונה השליכו אבנים על פלסטינים בכביש 449 שליד גוש עציון. כשהבחינו בניידת, החלו להימלט ממנה. השוטרים דלקו אחריהם ובשלב מסוים התנגשו ברכב, דבר שגרם להתהפכותו ולמותו של אהוביה.

שלשום, שעות בודדות לאחר התאונה, מאות פעילי ימין ונערי גבעות הפגינו מול המטה הארצי של המשטרה ומול בית משפט השלום שאליו הובאו להארכות מעצר חבריו של אהוביה, שהיו עמו ברכב. החקירה הועברה למחוז אחר כדי למנוע ניגוד עניינים, והתאונה נבדקת גם על ידי המחלקה לחקירות שוטרים.