מומחה למחלות זיהומיות: "ניתן לשלוט על התפרצות הנגיף בישראל"

פרופ' אייל לשם מביה"ח שיבא הסביר כי בעבר, "תגובה מהירה ונכונה של גופים בינ"ל ומדינות - מנעה התבססות של וירוסים". עוד ציין כי ייתכן שיגיעו מקרים לישראל, אך הדגיש: "אנחנו ערוכים"

זמן צפייה: 06:58

פרופסור אייל לשם, מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא שבתל השומר, התייחס הערב (שישי) לנגיף הקורונה ואמר כי לדעתו אין סיבה לדאגה. "יש ניסיון עם מספר התפרצויות של וירוסים דומים, שבעקבות תגובה מהירה ונכונה של גופים בין-לאומיים ומדינות, הם מנעו את הכניסה של הווירוסים למדינות אחרות ולהתבססותם", אמר בריאיון ל"שישי עם אילה חסון".

"מדינה כמו ישראל, שמבקשת מאנשים להפסיק להגיע מסין, לנסוע לשם ואם חוזרים מסין אז לדווח, יכולה לשלוט על התפרצות כזאת", הוסיף פרופ' לשם. לדבריו, ביה"ח שיבא "ישנם בכל עת אנשים שהגיעו מסין ונמצאים בבדיקה. רובם יימצאו בסוף חיוביים לווירוסים פשוטים כמו השפעת. אנחנו ערוכים לקבל חולה שיאושר בווירוס הקורונה, ערוכים לאבחן אותו ולטפל בו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

עקב חשד לקורונה: 6,000 איש נתקעו על ספינת תענוגות באיטליה

בהלת הנגיף: תלמידים חזרו מסין – כמה ילדים לא יישלחו לביה"ס

בשל הנגיף: אלעל מפסיקה את הטיסות לסין למשך חודשיים

Skwuxl
פרופסור אייל לשם, מומחה למחלות זיהומיות, ביה''ח שיבא בתל השומר | צילום: חדשות 13

עם זאת, פרופ' לשם לא שלל את האפשרות שהנגיף יגיע לישראל. "המספרים מדברים. אם יש כ-20 אלף מקרים חשודים, והמספרים הולכים וגדלים וישנה תנועה בין מדינות, בהחלט ייתכן שיהיה מקרה שיגיע לארץ", אמר. "המפתח הוא להיות ערוכים עם נהלים, כמו שנעשה כרגע הן ברמת משרד הבריאות והן ברמת בתי החולים".

אנשים עוטים מסכות ברכבת בסין
אנשים עוטים מסכות ברכבת בסין | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, משרד החוץ עדכן את אזהרת המסע לסין, לפיה הומלץ לאזרחים שלא לנסוע בעת הזו למדינה, ולאלו שנמצאים בה לשקול לעזוב אותה בהקדם. שר הפנים אריה דרעי הודיע כי בהמלצת משרד הבריאות, ייסגרו המעברים היבשתיים והימיים לזרים ששהו בסין בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי או תושבי ישראל. הכניסה תימנע למעט אלה שיש בידם כרטיס טיסה תקף לטיסה שאמורה לעזוב את ישראל עד 6 שעות ממועד הכניסה לישראל, וזאת עד להחלטה אחרת.

בתוך כך, וירוס הקורונה התגלה לראשונה בבריטניה, כאשר שני בני אדם מאותה המשפחה אובחנו כחולים. במקביל, גם ברוסיה התגלו שני מקרים ראשונים של אנשים שנבדקו במחלה. בד בבד, ממשלת איטליה הכריזה על מצב חירום לאומי, לאחר ששני תיירים סינים שטיילו במדינה אובחנו כחולים ושהו בבית חולים המתמחה בזיהומים ברומא. כעת, במדינה מנסים לשחזר את מסלול הטיול שלהם.

מניין ההרוגים מהנגיף בסין עלה ל-213 בני אדם, ומספר המקרים המאובחנים במדינה עלה ל-9,809, כשמתוכם 1,527 במצב קשה. על כן, הבנק הממשלתי ברוסיה השהה באופן זמני את כל הנסיעות העסקיות לסין וכמה מדינות אסייתיות נוספות. כמו כן, סינגפור תשהה הנפקת ויזות חדשות למחזיקי אזרחות סינית. בנוסף על כך, המליצה לתושביה שלא לבקר בסין בשל החשש. נשיא יפן, שינזו אבה, הודיע כי זרים ששהו בסין, במחוז חוביי, בשבועיים האחרונים לא יורשו להיכנס למדינתו בזמן הקרוב.