משרד החוץ עדכן את אזהרת המסע בשל הנגיף: ממליץ לא לנסוע לסין

מלבד ההמלצה שלא לטוס למדינה האסייתית, משרד החוץ קרא לישראלים שנמצאים בה לשקול לעזוב אותה בהקדם. מקרים ראשונים התגלו ברוסיה ובבריטניה. איטליה הכריזה על מצב חירום

זמן צפייה: 01:17

הנגיף הסיני: בעקבות התפרצות וירוס הקורונה, משרד החוץ עדכן היום (שישי) את אזהרת המסע לסין, לפיה הומלץ לאזרחים שלא לנסוע בעת הזו למדינה, ולאלו שנמצאים בה לשקול לעזוב אותה בהקדם. יש לציין כי על אף ביטול הטיסות הישירות בין סין לישראל, עדיין קיימת אפשרות לחזור לארץ דרך אירופה או יעדים מסוימים באסיה.

שר הפנים אריה דרעי הודיע כי בהמלצת משרד הבריאות, ייסגרו המעברים היבשתיים והימיים לזרים ששהו בסין בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי או תושבי ישראל. הכניסה תימנע למעט אלה שיש בידם כרטיס טיסה תקף לטיסה שאמורה לעזוב את ישראל עד 6 שעות ממועד הכניסה לישראל, וזאת עד להחלטה אחרת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרשת "קופסאות הטחינה": סא"ל הודח, קצין מודיעין ראשי ננזף

מערכת הביטחון ביצעה ניסוי ב"מערכת הנעה רקטית" מבסיס במרכז

דיווח: ה-FBI בודק אם NSO פרצה לניידים של חברות בארה"ב

A Security Officer In A Protective Mask Checks The Temperature Of A Passenger Following The Outbreak Of A New Coronavirus, At An Expressway Toll Station On The Eve Of The Chinese Lunar New Year Celebrations, In Xianning
בדיקת עוברים ושבים בסין | צילום: רויטרס

בתוך כך, וירוס הקורונה התגלה לראשונה בבריטניה, כאשר שני בני אדם מאותה המשפחה אובחנו כחולים. במקביל, גם ברוסיה התגלו שני מקרים ראשונים של אנשים שנבדקו במחלה. בד בבד, ממשלת איטליה הכריזה על מצב חירום לאומי, לאחר ששני תיירים סינים שטיילו במדינה אובחנו כחולים ושהו בבית חולים המתמחה בזיהומים ברומא. כעת, במדינה מנסים לשחזר את מסלול הטיול שלהם.

מניין ההרוגים מהנגיף בסין עלה ל-213 בני אדם, ומספר המקרים המאובחנים במדינה עלה ל-9,809, כשמתוכם 1,527 במצב קשה. על כן, הבנק הממשלתי ברוסיה השהה באופן זמני את כל הנסיעות העסקיות לסין וכמה מדינות אסייתיות נוספות. כמו כן, סינגפור תשהה הנפקת ויזות חדשות למחזיקי אזרחות סינית. בנוסף על כך, המליצה לתושביה שלא לבקר בסין בשל החשש. נשיא יפן, שינזו אבה, הודיע כי זרים ששהו בסין, במחוז חוביי, בשבועיים האחרונים לא יורשו להיכנס למדינתו בזמן הקרוב.

Medical Staff Transfer A Patient Of A Highly Suspected Case Of A New Coronavirus At The Queen Elizabeth Hospital In Hong Kong
אדם של פי החשד נדבק בווירוס קורונה | צילום: רויטרס

חברת שיט התענוגות "MSC Cruises" הודיעה כי אורחים שביקרו ב-30 הימים האחרונים בסין לא יעלו להפלגותיה. לפני העליה לאוניה האורחים יידרשו למלא שאלון כדי להבטיח שאף נוסע לא ביקר בסין ב-30 הימים האחרונים. כמו כן, ייערכו סריקות תרמיות ללא מגע באורחים ולכל צוות האנייה טרם ההפלגה. יתרה מזאת, אורחים שיפתחו תסמיני מחלה יבודדו בחדרם וכך גם האנשים הקרובים להם ששהו איתם באותו חדר כולל אנשי צוות ששירותו אורחים אלו.

אמש הכריז ארגון הבריאות הבין-לאומי על מצב חירום בעולם בעקבות התפרצות הנגיף הסיני, שלטענתו מתפשט בקצב מהיר של עד פי עשרה נדבקים בשבוע. יושב ראש הארגון, תדרוס אדנהום, אמר שהדאגה הכי גדולה של הארגון היא שהנגיף יתפשט למדינות שבהן התחלואה ירודה.

ילדה בתחנת הרכבת בהוואן שבסין
ילדה בתחנת הרכבת בהוואן שבסין | צילום: רויטרס

עם זאת, אדנהום הרגיע ואמר כי "אני מאמין שהצעדים שסין עושה יעצרו את התפשטות הנגיף". כמו כן הוסיף, על רקע הטענות על הסתרת מידע מהרשויות הסיניות, כי "אני רוצה להדגיש שהכרזת מצב החירות היא לא סימן לחוסר אמון בסין".

אדנהום אמר במסיבת עיתונאים שהמחלה "התפרצה באופן חסר תקדים" שהביאה ל"תגובה חסרת תקדים". כמו כן, שיבח את "הצעדים יוצאי הדופן" שנקטו הרשויות בסין כדי למנוע את התפשטות הנגיף.

לפני כן הודיע משרד הבריאות בישראל כי במסגרת ההיערכות לווירוס, תיאסר נחיתת טיסות מבייג'ינג בארץ - עד להודעה חדשה. שר הבריאות, יעקב ליצמן, הוסיף כי נוסעים שיגיעו לארץ מסין - ישירות או דרך מדינות אחרות - ייבדקו ויועברו לבידוד של שבועיים. בתוך כך, טיסה שהייתה אמורה להמריא מסין לישראל, מתעכבת לאחר שהפסיקו את העלייה למטוס.