הנגיף הסיני: ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום בינ"ל

יו"ר הארגון אדנהום אמר שהדאגה הגדולה ביותר היא שהנגיף יתפשט למדינות שבהן התחלואה ירודה. עם זאת, הרגיע ואמר: "אני מאמין שהצעדים שסין נוקטת יעצרו את התפשטות הווירוס"

זמן צפייה: 05:18

ארגון הבריאות הבין-לאומי הכריז הערב (חמישי) על מצב חירום בעולם בעקבות הנגיף הסיני "קורונה", שלטענתו מתפשט בקצב מהיר של עד פי עשרה נדבקים בשבוע. עד כה הובחנו למעלה מ-8,000 בני אדם, יותר מ-170 בני אדם מתו וכ-140 הבריאו.

יושב ראש הארגון, תדרוס אדנהום, אמר שהדאגה הכי גדולה של הארגון היא שהנגיף יתפשט למדינות שבהן התחלואה היא ירודה. עם זאת, אדנהום הרגיע ואמר כי "אני מאמין שהצעדים שסין עושה יעצרו את התפשטות הנגיף". כמו כן הוסיף, על רקע הטענות על הסתרת מידע מהרשויות הסיניות, כי "אני רוצה להדגיש שהכרזת מצב החירות היא לא סימן לחוסר אמון בסין".

אדנהום אמר במסיבת עיתונאים שהמחלה "התפרצה באופן חסר תקדים" שהביאה ל"תגובה חסרת תקדים". כמו כן, שיבח את "הצעדים יוצאי הדופן" שנקטו הרשויות בסין כדי למנוע את התפשטות הנגיף.

תדרוס אדנהום, יו''ר ארגון הבריאות העולמי
תדרוס אדנהום, יו''ר ארגון הבריאות העולמי | צילום: רויטרס

אדנהום הצהיר על מצב החירום לאחר פגישה עם צוות החירום, המורכב מפאנל ממומחים, שבחן את המצב. לצד זה, הארגון הודיע כי הוא מתנגד לביטול הנסיעות או המסחר עם סין.

כאמור, 171 בני אדם מתו מהנגיף, ו-143 החלימו. עד כה, התגלו 8,235 מקרים, כאשר 8,124 מתוכם הם בסין. כמו כן הובחנו חולים בתאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, אוסטרליה, טיוואן, מקאו, מלזיה, צרפת, ארצות הברית, גרמניה, דרום קוריאה, איחוד האמירויות, קנדה, ויאטנם, קמבודיה, פינלנד, הודו, נפאל, פיליפינים וסרי לנקה.

Workers Take The Body Temperature Of Passengers Before They Enter The Subway Station Outside The Beijing Railway Station In Beijing
בדיקות עם מד חום לאנשים הנכנסים לתחנת רכבת בבייג'ינג, בירת סין | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב, משרד הבריאות בישראל הודיע כי במסגרת ההיערכות לווירוס, תיאסר נחיתת טיסות מבייג'ינג בארץ - עד להודעה חדשה. שר הבריאות, יעקב ליצמן, הוסיף כי נוסעים שיגיעו לארץ מסין - ישירות או דרך מדינות אחרות - ייבדקו ויועברו לבידוד של שבועיים. בתוך כך, טיסה שהייתה אמורה להמריא מסין לישראל, מתעכבת לאחר שהפסיקו את העלייה למטוס.

בתוך כך, נרשמה ההדבקה הראשונה בנגיף על אדמת ארצות הברית. הנדבק מתגורר עם אישה כבת 60 בעיר שיקגו, ששבה מווהאן לפני כחודש.

מדענים אוסטרלים הודיעו אמש כי הצליחו ליצור העתק של וירוס הקורונה בתנאי מעבדה - צעד משמעותי בדרך למציאת חיסון ותרופה למחלה. המדענים יחלקו את התגלית עם ארגון הבריאות העולמי.