בשל הנגיף: אלעל מפסיקה את הטיסות לסין למשך חודשיים

בשל החשש להתפשטות וירוס הקורונה, החליטה חברת התעופה לבטל את הטיסות אל המדינה האסייתית. במקביל, האינאן אירליינס הסינית הודיעה גם היא על החלטה להשהות את מסלול בייג'ינג-ישראל

זמן צפייה: 03:39

הנגיף הסיני: חברת "אלעל" הודיעה היום (חמישי) שתפסיק את הטיסות לסין למשך חודשיים. זאת, בשל החשש להתפשטות נגיף הקורונה בישראל. במקביל, בימים הקרובים תוקם בנתב"ג עמדה של מד"T שתבצע בדיקות לנוסעים השבים מסין.

נוסף לכך, חברת התעופה הלאומית של מצרים תפסיק את טיסותיה לסין החל מיום שבת. ועד העובדים של חברת "אייר פרנס" הצרפתית דורשים לבטל את טיסות החברה לסין. זאת, לאחר שאתמול חברות תעופה נוספות ביטלו את הטיסות למדינה האסייתית, בהן "לופטהנזה", "אמריקן איירליינס", "יונייטד איירליינס", "אייר אסיה", "אייר אינדיה" ואחרות.

בתוך כך, שני מקרים חדשים של הידבקות בנגיף התגלו בוויאטנם, ובסך הכל זוהו במדינה ארבעה מקרים. נוסף לכך, צ'כיה הודיעה כי לא תאשר יותר ויזות לאזרחי סין. גם רוסיה הודיעה כי תפסיק באופן זמני להנפיק ויזות אלקטרוניות לסינים.

Medical Staff Transfer A Patient Of A Highly Suspected Case Of A New Coronavirus At The Queen Elizabeth Hospital In Hong Kong
אדם של פי החשד נדבק בווירוס קורונה | צילום: רויטרס

כמו כן, פתיחת ליגת הכדורגל הסינית נדחתה. בתוך כך, הודיע אתמול משרד הבריאות שהוא שוקל לבקש מהחוזרים מסין לשהות כשבוע בבידוד בבתיהם, גם אם הם בריאים וללא סימני מחלה. בנוסף, הודיע המשרד כי תיבחן מדיניות הכניסה והיציאה מסין באופן רחב. זאת, בעקבות חשש מהתפשטות המחלה במדינה. כמו כן הוסיף המשרד כי הנושא יעלה לדיון בצוות לטיפול במגיפות בישיבות הקרובות.

A Security Officer In A Protective Mask Checks The Temperature Of A Passenger Following The Outbreak Of A New Coronavirus, At An Expressway Toll Station On The Eve Of The Chinese Lunar New Year Celebrations, In Xianning
בדיקת עוברים ושבים בסין | צילום: רויטרס

משרד החוץ מסר לחדשות 13 כי במהלך השבוע האחרון משפחות של דיפלומטים ישראלים ששהו בסין, שביקשו לעזוב את המדינה, קיבלו אישור לכך. מקצת מהדיפלומטים היו בחופש מחוץ לסין לרגל השנה החדשה, ואלה ישארו בארץ, לבקשתם. הנציגויות הישראליות בסין ממשיכות לעבוד, ובהן כ-20 אנשים בסך הכל. ממשרד החוץ נמסר: "כל נציגויות ישראל בסין ממשיכות לתפקד כרגיל ועומדות לשירותם של ישראלים השוהים במדינה. משפחות שליחים עם ילדים שביקשו להאריך את חופשת ראש השנה הסיני, בעקבות דחיית פתיחת הלימודים, קיבלו היתר לכך".

שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס להתפשטות הנגיף ואמר: "היום בלילה תתקיים ישיבה בנושא. אנחנו שוקלים לא לאפשר לעובדים סינים לחזור לארץ בתקופה הבאה עד שיתברר המצב. כמו כן בישיבה נחליט על הצעדים המקצועיים בנושא". עוד אמר ליצמן כי המשרד שוקל גם לא לאפשר את טיסות חזור מסין לישראל בתקופה הקרובה. את הדברים אמר בכנס באילת.