כ-2,000 אחים ו-400 רופאים: הושג הסכם לתגבור מערכת הבריאות

בצל שביתת האחיות, שרי האוצר והבריאות סיכמו על תוספת משמעותית לצוותים הרפואיים ועל תוספת של מיליארדי שקלים לטיפול במגפת הקורונה • אתמול אובחנו 1,008 נדבקים, מספר המונשמים עלה ל-80

זמן צפייה: 02:49

שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר האוצר ישראל כץ סיכמו הערב (שני) על תוספת משמעותית של רופאים ואחיות שיתווספו למערכת הבריאות, זאת ברקע השביתה שהחלה הבוקר של האחים והאחיות, שדורשים תוספת שכר ותקנים בשל עומס העבודה.

על פי המתווה, כ-2,000 אחים ואחיות יצטרפו למערכת, מתוכם 1,600 שיישלחו לבתי החולים והשאר - 400 במספר, לקופות. בנוסף, השרים החליטו על תוספת של 400 רופאים, אשר אינם עובדים כיום, שיפוזרו בבתי החולים השונים.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 1,183 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, ובכך מספר הנדבקים הפעילים עלה ל-29,201 בני אדם. 264 במצב קשה, 80 מונשמים, ועד כה מתו מהמחלה 415 בני אדם.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בן 4 במצב אנוש לאחר שנשכח ברכב בדימונה במשך כמה שעות

מנדלבליט עונה לאוחנה: לעולם לא מקבלים החלטות משיקולים אישיים

בדרך לחיסון? אוני' אוקספורד השלימה בהצלחה שלב ראשון בניסוי

ניתוח
ניתוח | צילום: גטי אימג'בנק

"מערכת הבריאות הורעבה במשך שנות דור", אמר אדלשטיין, "מערכת ששיוועה לתקציבים ולתקנים זוכה לחמצן שכה זקוקה לו. מערכת שהוזנחה, זוכה לתשומת הלב שמגיעה לה. זה לא הסוף", הבטיח, "אבל זו התחלה טובה לחיזוק מערכת הרפואה בישראל".

עוד הוחלט כי 700 עובדים נוספים של מנהל ומשק ומקצועות הבריאות יוקצו לעבודה במחלקות הקורונה, וכי יועברו מיליארדי שקלים נוספים לטיפול במגפה. התוספת צפוייה לאפשר היערכות של משרד הבריאות להגיע לקצב של 60 אלף בדיקות קורונה ביום.

השר כץ הצהיר כי "אין רופא פנוי, ולא תהיה אחות זמינה שלא יוכלו לעבוד בתקופה זו בגלל תקציב שלא יעבוד. אני מלא הערכה לצוותים הרפואיים על המסירות הרבה ועל עבודת הקודש שאותה הם עושים".

שר הבריאות יולי אדלשטיין במסיבת עיתונאים
שר הבריאות יולי אדלשטיין במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

כאמור, הסתדרות האחים והאחיות הודיעה הבוקר כי המגעים הליליים מול משרד האוצר כשלו וכי היא פותחת בשביתה, שבמהלכה העבודה תתקיים במתכונת שבת בלבד, מלבד מחלקות הקורונה בבתי החולים והמרפאות, שיפעלו כרגיל.

אדלשטיין ביקר הבוקר בבית החולים איכילוב והביע את תמיכתו במאבק האחים והאחיות: "אני איתכם במאבקכם. יש לי הערכה גדולה לעבודתכם הנפלאה, המסורה והחיונית. המחסור בכוח האדם איננו רק בגלל נגיף הקורונה, זו בעיה מתמשכת במערכת הבריאות שרק התעצמה. משרד האוצר צריך לאפשר את הגדלת מספר התקנים מתוך דאגה למערכת הבריאות, לחולים ולעומס העבודה".

אחיות בבית החולים איכילוב
אחיות בבית החולים איכילוב | צילום: חדשות 13