המו״מ עם האוצר כשל: האחיות פתחו בשביתה

הסתדרות האחים והאחיות, שדורשת תוספת שכר ותקנים בשל עומס העבודה, לא הצליחה להגיע להבנות עם המשרד במהלך הלילה. העבודה תתקיים במתכונת שבת, מלבד מחלקות הקורונה בבתי החולים והמרפאות

זמן צפייה: 02:52

הסתדרות האחים והאחיות הודיעה הבוקר (שני) כי המגעים הליליים מול משרד האוצר כשלו וכי היא פותחת בשביתה החל מהבוקר, שבמהלכה העבודה תתקיים במתכונת שבת בלבד, מלבד מחלקות הקורונה בבתי החולים והמרפאות, שיפעלו כרגיל. כזכור, האחיות דרשו תוספת שכר ותקנים בשל עומס העבודה. ארגון המתמחים יצטרף גם הוא לשביתה, למשך שעתיים.

שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקר הבוקר בבית החולים איכילוב והביע את תמיכתו במאבק האחים והאחיות: "אני איתכם במאבקכם. יש לי הערכה גדולה לעבודתכם הנפלאה, המסורה והחיונית. המחסור בכוח האדם איננו רק בגלל נגיף הקורונה, זו בעיה מתמשכת במערכת הבריאות שרק התעצמה. משרד האוצר צריך לאפשר את הגדלת מספר התקנים מתוך דאגה למערכת הבריאות, לחולים ולעומס העבודה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שר האוצר: "מתנגד לניסיון להחריג את ציבור הרווקים מהמענק"

שנה לאחר שנעצר בשל פגיעה בעשרות נשים: "ד"ר בוטוקס" חזר לפעול

"מי שנפגע הם הבוחרים שלו": האם המחאה מחלחלת לתומכי נתניהו?

אחיות בבית החולים איכילוב
אחיות בבית החולים איכילוב | צילום: חדשות 13

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב להודעה וכתב כי "כמו העובדות הסוציאליות, גם האחיות הבינו שאין ממשלה בישראל. המנותקים עסוקים בעצמם, אין מי שיטפל בבעיות. כל מי שעומד בקו החזית של החברה הישראלית הופקר".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון הרופאים אמר כי "מאבק האחים והאחיות לתוספת תקנים בעת הזאת, אינו מאבק סקטוריאלי. זהו מאבק על יכולתה של מערכת הבריאות לטפל בחולי ישראל בעת המשבר הבריאותי החמור ביותר בתולדות המדינה".

כידוע, האחיות אינן היחידות שמוחות על תנאי העסקתן והעומס הרב. אתמול, נכנסה מחאת העובדות הסוציאליות לשבוע השלישי. אלפי עובדות סוציאליות חסמו את קריות הממשלה בחיפה, תל אביב ובבאר שבע. הפגנות התקיימו גם בבית חולים מאיר, צומת פרדסיה ושדרות.

בין היתר, תלו המפגינות 300 תיקי רווחה על משרד ראש הממשלה, בעת ישיבת הממשלה. "לא ייתכן שעובדת סוציאלית מטפלת ב-300 משפחות, אי אפשר לתת ככה שירות לאף אחד, ועוד בשכר רעב. יש בידי הממשלה, שבה שרים ללא תיק מקבלים שכר גבוה פי 10, את הכוח לפתור את המשבר, לחזק את השירותים החברתיים ולהפסיק את הפגיעה בחברה הישראלית", אמרה יו"ר מחוז ירושלים באיגוד העובדות הסוציאליות מיכל גומל בלנק.