"היא הספיקה לנשק אותו": הבעל שאיבד את אשתו לאחר הלידה מספר

רגע אחד החזיקה שירן סאעת את בנה השלישי, זמן קצר לאחר מכן היא הלכה לעולמה. בעלה ברק סיפר על מה שנאמר במפגשם האחרון, על הקושי לבשר את החדשות לילדים ועל ברית המילה שתתקיים מחר בלי אמא

זמן צפייה: 07:55

ברגע אחד החזיקה שירן סאעת על בטנה את בנה השלישי, שרק נולד - ברגע שני מצבה הדרדר בפתאומיות. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותה. בעלה, ברק, שהיה שם לצידה באותן דקות טרגיות, סיפר לחדשות 13 על השיחה האחרונה איתה, על הבשורה הקשה לשני ילדים הפעוטים שחיכו בבית – ועל ברית המילה שתתקיים מחר, בלי אמא.

זאת הייתה הלידה השלישית של שירן, לידה טבעית שאמורה הייתה לעבור בשלום כמו שתי הלידות הראשונות. "דיברנו על הלידה הרביעית, רצינו עוד בת", סיפר ברק בכאב. "אבל לזאת היא חיכתה מאוד והיא רצתה להיות אחרי, קנינו בית, האחים חיכו".

עכשיו, הוא מנהל את היום שלו בין הילדים הגדולים לתינוק החדש, כשמשפחתו עוטפת אותם באהבה. אחרי הלידה והשבעה, מחר תעמוד בפניו עוד משוכה אחת: ברית מילה לבן השני שלו, ברית מילה בלי אמא. "להחזיק אותו - זה התמצית שלה. אבל אני לא יכול להגיד קשה לי", העיד ברק. "כי אני צריך אותו, אני שואב ממנו הרבה כוחות. הוא השפיות שלי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

דוח הנתיחה קבע: היולדת בסורוקה מתה כתוצאה מתסחיף מי שפיר

האישה שמתה בסורוקה זמן קצר לאחר הלידה: שירן סאעת מבאר שבע

טרגדיה בביה"ח סורוקה: ילדה בן בריא - ומתה

ברק סאעת, שירן ז''ל ושני ילדיהם
ברק סאעת, שירן ז''ל ושני ילדיהם | צילום: החדשות 13

ברק היה שם איתה בלידה, הכל עבר בשלום. גם באותם רגעים שאחרי אי אפשר היה להבחין במשהו חריג ושירן הייתה מאושרת. "שמו את התינוק על הבטן שלה, היא הספיקה לנשק אותו, ללטף אותו הספקתי להגיד לה שאני אוהב אותה, שהיא חזקה, שהיא גיבורה שאני גאה בה, וזהו. אמרתי לה שאני לוקח את הגבר שלנו לפגיה ואני חוזר", שחזר ברק את הרגעים האחרונים שלהם ביחד.

אף אחד בחדר לא חשב שזו תהיה גם הפעם האחרונה ששירן תפגוש את הבן שלה. ברק הספיק לקחת אותו לפגייה, לסיים את הרישום הראשוני וחזר לחדר הלידה, להיות עם שירן, לחלוק איתה את הרגע המאושר. "חזרתי לחדר לידה ראיתי שהרופאים טיפה מתעסקים איתה, לא ידעתי כל כך מה קורה אולי חצי דקה אחרי כבר הוציאו אותה וזהו", נזכר ברק. "היא עדיין בהכרה היא מדברת, אני אומר לה: 'ממי, הכל בסדר? תהיי חזקה, הכל טוב'. וזהו, לקחו אותה. היא לא אמרה לי שום דבר – רק 'אני אוהבת אותך'".

בשלב הזה שירן עוד הייתה בהכרה מלאה. ברק אמנם לא חשב על הגרוע מכל, אבל הגוף כנראה הרגיש. דקות ארוכות הוא עוד ישב שם, לא מצליח לזוז, לא יודע מה לעשות. מחכה שהסיוט הזה ייגמר ושיגידו לו שהכל בסדר. רק כשהרופאים נכנסו פנימה הוא התחיל להבין שמשהו רע קרה.

ברק סאעת, בעלה של שירן ז''ל
ברק סאעת, בעלה של שירן ז''ל | צילום: החדשות 13

"לא האמנתי", אמר ברק. "ידעתי, הבנתי, הגוף שלי קלט, הרגשתי בירידת מתח בגוף. הבנתי שאשתי לא איתי אבל לא האמנתי. אם לפני זה בכיתי אז אחרי זה ממש התפרקתי. הבן שלי נולד, אשתי נפטרה, ואף אחד מהמשפחה לא יודע כלום. ואני לא יודע מה להגיד, אני לא יודע איך להגיד לאמא שלה, לאבא שלה, שהיא איננה".

מנתיחת הגופה במכון לרפואה משפטית באבו כביר עולה ששירן סבלה מהיפרדות שיליה ואחריה תסחיף מי שפיר שגרם למותה, אבל ברק בחר שלא להתעסק במה שהיה. מאותו רגע הוא ריכז את כל האנרגיות שלו לדבר אחד: לילדים שלו.

"הילדים שלי היו בבית אצל אמא שלי, חיכו לאבא ואמא, כי יצאנו לפנות בוקר. ונכנסתי בדלת חתוך לאלפי חתיכות והתחלתי לשיר ולרקוד כי הילדה שלי נתפסה על שיר: 'איזה יום שמח לי היום'", סיפר ברק. "שם הבנתי שאני צריך עכשיו להתעסק בפרקטיקה", העיד.

ברק סאעת, שירן ז''ל ושני ילדיהם
ברק סאעת, שירן ז''ל ושני ילדיהם | צילום: החדשות 13

להלוויה הגיעו אלפי אנשים ומאז הטרגדיה מציעים לו עזרה בלי הפסקה. גם כאלה שהכירו אותה וגם כאלה שלא, מציוד לילד ועד חלב אם: "אנחנו ברוך השם מבורכים, אין לי את הצורך. אם יש לאנשים עדיין את הרצון, את היכולת, כן הייתי רוצה שייקחו את זה קדימה, ואולי יעשו את זה לעילוי נשמתה של שירן".

לברק יש רק דברים טובים על הצוות הרפואי בבית החולים סורוקה, והוא אף מכנה אותם מלאכים בלבן: "עטפו אותנו, חיבקו אותנו, דאגו לנו ואהבו אותנו. יש שם מלאכים בלבן והם עושים עבודת קודש".