טרגדיה בביה"ח סורוקה: ילדה בן בריא - ומתה

תושבת העיר באר שבע, בת 32, מתה זמן קצר לאחר שילדה את בנה השלישי. המשפחה סיפרה כי בתום הלידה צנח לחץ הדם של האם והיא החלה לדמם, ככל הנראה בגלל קרע ברחם

זמן צפייה: 00:36

אישה בת 32 מתה היום (חמישי) בבית החולים סורוקה זמן קצר לאחר שילדה בן בריא. המשפחה סיפרה כי הצעירה נכנסה הבוקר ללידה, ולאחריה חלה אצלה ירידת לחץ דם והיא החלה לדמם. הצעירה הובהלה לחדר הניתוח, שם מתה, ככל הנראה מקרע ברחם. היא הותירה מאחוריה עוד שני ילדים קטנים. בסורוקה לא עדכנו אודות המקרה ורק לאחר פניית החדשות 13 לתגובה, יצאה הודעה של בית החולים.

מדוברות בית החולים סורוקה נמסר כי "יולדת בת 32 בשבוע 40 להריונה, נפטרה היום לצערנו. לאחר הוצאת היילוד הדרדר מצבה באופן פתאומי והיא הובהלה לחדר ניתוח, שם בוצעה בה החייאה ממושכת שלצערנו לא צלחה.
מדובר במהלך סוער ובלתי צפוי, ונסיבות המקרה נבדקות. המקרה דווח למשרד הבריאות, ואנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה".

כתבות נוספות בחדשות 13:

סופות הטורנדו בארה"ב: 8 הרוגים, עשרות פצועים ורבבות ללא חשמל

"קוראים לי וירוס": הילד שהעלה סרטון לרשת וסיפר על החרם שעבר

ביום הולדתה של אדל: אם הפעוטה שנרצחה בפיגוע ילדה בת

חדר לידה
חדר לידה | צילום: חדשות 13

באוקטובר אשתקד מתה אישה שילדה בבית החולים וולפסון שבחולון מסיבוך בלידה. הצוות הרפואי ניסה להציל את חייה, אך נאלץ לקבוע את מותה. באותו החודש אירע סיבוך נדיר של תסחיף מי שפיר אצל יולדת בת 29 במהלך הלידה. בעקבות זאת היא הוגדרה במצב אנוש ואושפזה בבית החולים סורוקה ביחידה לטיפול נמרץ שבמחלקה לכירורגיית לב וחזה. התינוק חולץ במצב טוב - אך האם מתה לאחר חודש כתוצאה מסיבוך.

מדוברות בית החולים סורוקה נמסר אז כי במהלך לידה רגילה שעברה היולדת התפתח אצלה תסחיף מי שפיר שאינו ניתן לצפייה מראש ואינו ניתן למניעה. מערכות גופה קרסו תוך כדי הלידה והצוותים הרפואיים נלחמו על חייה בחדר הניתוח והיא אף חוברה למכשיר אקמו, שמחליף את פעולת הלב והריאות.

בחודש דצמבר 2017 יולדת בסוף שנות ה-40 לחייה ועוברה מתו בבית החולים שיבא שבתל השומר כתוצאה מזיהום חריף. האישה, שהייתה בשבוע ה-23 להריונה, הגיעה למיון בבית החולים עם כאבי בטן קשים והקאות, ושם נקבע כי עוברה מת כתוצאה מזיהום חריף בדמה. במהלך הלילה, מצבה הידרדר, מערכות גופה קרסו ולאחר מספר שעות נקבע מותה. כיוון שהאישה הגיעה לביה"ח כשהיא כבר סובלת מהזיהום, לא היה ברור מה מקורו. אחת ההערכות היא שהאישה הסתובבה עם עובר מת ללא ידיעתה וייתכן שזהו מקור הזיהום. משפחתה סירבה לנתיחה שלאחר המוות.

בית חולים. אילוסטרציה
בית חולים. אילוסטרציה | צילום: חדשות 13

ארבעה חודשים לפני כן, אישה בת 33 מתה בלידתה בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, לאחר שלקתה בתסחיף מי שפיר. האישה, שהגיעה לבית החולים בשבוע ה-31 להריונה, חשה ברע במהלך הלידה, החלה לפרכס ולמרות מאמצי הצוות הרפואי, בסופו של דבר נקבע מותה. התינוק ניצל.